Назив | Тумачење модерне мађарске поезије 2 |
---|
Акроним | 2129046 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Мађарски језик, књижевност, култура |
---|
Тип студија | основне академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | Уписан модул Мађарски језик, књижевност, култура и одслушани предмети Мађарска књижевност 1-4 и Савремени мађарски језик Г1-4 | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са поезијом "урбане" и "народњачке" струје мађарског позног модернизма. Поетски експерименти, неовангарда и поезија постмодерне. Осврт на савремену мађарску лирику. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи способност продубљеног тумачења и критичког промишљања поезије мађарског позног модернизма, неоавангарде и постмодерне, али и стећи увид у савремене токове и тенденције мађарског песништва, као и способност да новију мађарску лирику сагледавају у компаративном контексту. |
---|
Садржај теоријске наставе | Књижевноисторијски преглед мађарске позне модерне. Поезија песника окупљених око часописа "Ујхолд", Агнеш Немеш Нађ и Јаноша Пилинског. Поезија "народњачке струје": Ласло Нађ и Ференц Јухас (и богата југословенска рецепција њихове лирике). Експериментална лирика и постмодернистичка поезија: Деже Тандори, Ото Орбан. "Политичка поезија": Ђерђ Петри (и Данило Киш као преводилац Петријеве лирике). Неоавангардна струја окупљена око новосадског часописа "Уј Симпозион": Каталин Ладик, Иштван Домонкош, Јанош Сивери, Ото Толнаи. Савремена поезија: Андраш Ференц Ковач, Кристина Тот и други. |
---|
Садржај практичне наставе | На часовима практичне наставе (вежби/семинара), осим продубљивања вештине тумачења лирике у садржинско-мотивском, трополошком, филозофском и версификацијском погледу, посебна пажња биће посвећена тумачењу песничког опуса једног одабраног великана (Агнеш Немеш Нађ, Јаноша Пилинског, Ференца Јухаса, Ласла Нађа, Ђерђа Петрија, Андраша Ференца Ковача) или пак једне особене "песничке радионице" окупљене око одређеног часописа ("Ујхолда" или "Уј Симпозиона"). |
---|