Навигација

Опис предмета

2129046 - Тумачење модерне мађарске поезије 2

Спецификација предмета
НазивТумачење модерне мађарске поезије 2
Акроним2129046
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Мађарски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаУписан модул Мађарски језик, књижевност, култура и одслушани предмети Мађарска књижевност 1-4 и Савремени мађарски језик Г1-4Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са поезијом "урбане" и "народњачке" струје мађарског позног модернизма. Поетски експерименти, неовангарда и поезија постмодерне. Осврт на савремену мађарску лирику.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће стећи способност продубљеног тумачења и критичког промишљања поезије мађарског позног модернизма, неоавангарде и постмодерне, али и стећи увид у савремене токове и тенденције мађарског песништва, као и способност да новију мађарску лирику сагледавају у компаративном контексту.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеКњижевноисторијски преглед мађарске позне модерне. Поезија песника окупљених око часописа "Ујхолд", Агнеш Немеш Нађ и Јаноша Пилинског. Поезија "народњачке струје": Ласло Нађ и Ференц Јухас (и богата југословенска рецепција њихове лирике). Експериментална лирика и постмодернистичка поезија: Деже Тандори, Ото Орбан. "Политичка поезија": Ђерђ Петри (и Данило Киш као преводилац Петријеве лирике). Неоавангардна струја окупљена око новосадског часописа "Уј Симпозион": Каталин Ладик, Иштван Домонкош, Јанош Сивери, Ото Толнаи. Савремена поезија: Андраш Ференц Ковач, Кристина Тот и други.
    Садржај практичне наставеНа часовима практичне наставе (вежби/семинара), осим продубљивања вештине тумачења лирике у садржинско-мотивском, трополошком, филозофском и версификацијском погледу, посебна пажња биће посвећена тумачењу песничког опуса једног одабраног великана (Агнеш Немеш Нађ, Јаноша Пилинског, Ференца Јухаса, Ласла Нађа, Ђерђа Петрија, Андраша Ференца Ковача) или пак једне особене "песничке радионице" окупљене око одређеног часописа ("Ујхолда" или "Уј Симпозиона").
    Литература
    1. Kulcsár-Szabó, E. (1994), A magyar irodalom története 1945-1991. Budapest.
    2. Grendel L. (2019), A modern magyar irodalom története. Budapest - Bratislava.
    3. Bodnár, Gy. (2005), Juhász Ferenc. Budapest.
    4. Чудић, М. (2007), Данило Киш и модерна мађарска поезија. Београд.
    5. Gintli, T. (2010), Magyar irodalom. Budapest.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију. Вежбе: на часовима вежби инсистира се на дијалогу, дискусији и аргументованој расправи.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит30
    Практична настава10Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20