1411041 - Чешка књижевност 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Чешка књижевност 1 | |||
Акроним | 1411041 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписана прва година студија | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се кроз темат Преведене чешке књижевности 20. века студенти упознају са делима најрепрезентативнијих аутора из области поезије и претежно прозе; да се укаже како на уметничке појаве, тако и на друштвено-историјске околности које су мењале чешко друштво током двадесетог века, како би студенти стекли увид и сазнања о условима који су подстакли настанак књижевног остварења различитих аутора. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета је да студент савлада технику анализе књижевног текста, да анализира књижевне тенденције преведене савремене чешке књижевности, упореди узајамне књижевне појаве и буде способан да сам закључи у којој мери је књижевно стваралаштво изабраних аутора настало као дух времена, а колико је део субјективне ауторске поетике. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Представљање зачетака модерне чешке књижевности на прелому између 19. и 20. века. Одлике књижевних праваца савремене чешке књижевности. Историјски и културни контекст. Анализа и тумачење књижевног стваралаштва писаца међуратног периода (Ј. Хашек, К. Чапек, Ј. Сајферт), дисидентске књижевности (Б. Храбал, Ј. Шкворецки, М. Кундера) и дела аутора објављивана након Плишане револуције (М. Ајваз, М. Вивег, М. Урбан, Ј. Топол). | |||
Садржај практичне наставе | Књижевна анализа конкретних дела изабраних аутора, дискусије, интерактивна настава, израда есеја. Ј. Хашек - Добри војник Швејк (1921-1923) К. Чапек - Приповетке из левог и десног џепа (1929), Обичан живот (1934), Кракатит (1922) Ј. Сајферт - Стуб куге (1968-1970) Б. Храбал - Служио сам енглеског краља (1971) , Строго контролисани возови (1965), Превише бучна самоћа (1977) Ј. Шкворецки - Кукавице (1958), Сјајна сезона (1975), Бас Саксофон и друге приче о џезу (1967) М. Кундера - Шала (1967), Неподношљива лакоћа постојања (1984), Бесмртност (1990) М. Ајваз - Други град (1993) М. Вивег - Васпитање девојака у Чешкој (1994), Сјајне зезнуте године (1992) М. Урбан - Седам цркава (1998) М. Топол - Ноћна смена (2001) | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, интерактивна настава, израда есеја. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 70 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |