1411041 - Češka književnost 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Češka književnost 1 | |||
Akronim | 1411041 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisana prva godina studija | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da se kroz temat Prevedene češke književnosti 20. veka studenti upoznaju sa delima najreprezentativnijih autora iz oblasti poezije i pretežno proze; da se ukaže kako na umetničke pojave, tako i na društveno-istorijske okolnosti koje su menjale češko društvo tokom dvadesetog veka, kako bi studenti stekli uvid i saznanja o uslovima koji su podstakli nastanak književnog ostvarenja različitih autora. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Ishod predmeta je da student savlada tehniku analize književnog teksta, da analizira književne tendencije prevedene savremene češke književnosti, uporedi uzajamne književne pojave i bude sposoban da sam zaključi u kojoj meri je književno stvaralaštvo izabranih autora nastalo kao duh vremena, a koliko je deo subjektivne autorske poetike. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Predstavljanje začetaka moderne češke književnosti na prelomu između 19. i 20. veka. Odlike književnih pravaca savremene češke književnosti. Istorijski i kulturni kontekst. Analiza i tumačenje književnog stvaralaštva pisaca međuratnog perioda (J. Hašek, K. Čapek, J. Sajfert), disidentske književnosti (B. Hrabal, J. Škvorecki, M. Kundera) i dela autora objavljivana nakon Plišane revolucije (M. Ajvaz, M. Viveg, M. Urban, J. Topol). | |||
Sadržaj praktične nastave | Književna analiza konkretnih dela izabranih autora, diskusije, interaktivna nastava, izrada eseja. J. Hašek - Dobri vojnik Švejk (1921-1923) K. Čapek - Pripovetke iz levog i desnog džepa (1929), Običan život (1934), Krakatit (1922) J. Sajfert - Stub kuge (1968-1970) B. Hrabal - Služio sam engleskog kralja (1971) , Strogo kontrolisani vozovi (1965), Previše bučna samoća (1977) J. Škvorecki - Kukavice (1958), Sjajna sezona (1975), Bas Saksofon i druge priče o džezu (1967) M. Kundera - Šala (1967), Nepodnošljiva lakoća postojanja (1984), Besmrtnost (1990) M. Ajvaz - Drugi grad (1993) M. Viveg - Vaspitanje devojaka u Češkoj (1994), Sjajne zeznute godine (1992) M. Urban - Sedam crkava (1998) M. Topol - Noćna smena (2001) | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusije, interaktivna nastava, izrada eseja. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 70 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |