Administrativne procedure
UPIS U NAREDNU ŠKOLSKU GODINU
Vrši se onlajn, preko studentskog servisa (eStudent)
Vidi više
- Upis školske 2023/2024. godine obaviće se preko servisa eStudent.
- Opcija onlajn upisa će biti otvorena od 6. 10. 2023. do 31. 10. 2023. godine, a nakon zatvaranja svih rezultata ispita, bodovanja i rangiranja studenata za upis u statusu finansiranja iz budžeta za školsku 2023/2024. godinu.
- Onlajn upis će biti moguć za sve studente koji upisuju školsku godinu u statusu finansiranja iz budžeta i samofinansiranja na osnovnim, master i doktorskim akademskim studijama, a čije studije su još uvek u okviru dvostrukog trajanja.
- Potrebno je da student ima raspoloživ iznos na stanju na studentskom servisu u iznosu od 100,00 dinara u korist – Centar za razvoj karijere Univerziteta u Beogradu.
- Posle obavljenog upisa studenti preko svojih studentskih servisa biraju predmete iz kojih žele da prate nastavu u školskoj 2023/2024. godini.
- Samofinansirajući studenti su u obavezi da na osnovu predračuna, posle izbora predmeta, a po uputstvu za elektronsko plaćanje, plaćaju rate po utvrđenoj dinamici.
Izuzeci onlajn upisa
Vidi više
- Studenti koji upisuju školsku godinu uz Rešenje o produžetku roka za završetak studija u trostrukom broju godina, upis će obaviti na šalterima Odseka za studentska pitanja a prema rasporedu koji mogu videti na svojim studentskim nalozima.
- Studenti koji su upisali osnovne studije zaključno sa 2005. godinom, a po Statutu iz 2002. godine, i kojima je istekao apsolventski rok, mogu regulisati status upisivanjem školske 2023/2024. godine.
Upis traje od 1. do 19. decembra 2023. godine. - Odseku za studentska pitanja student podnosi:
- indeks;
- jedan prijavni list ŠV-20;
- dokaz o uplati naknade troškova obnove četvrte godine studija i troškova upisa u iznosu od 28.500,00 dinara (žiro-račun 840-1615666-26, šifra plaćanja 189; upisati i jedinstveni poziv na broj).
DOKUMENTACIJA KOJA SE MOŽE DOBITI ILI PREUZETI:
NA ŠALTERIMA 1–4 (rad sa studentima od 9 do 13 časova):
- Potvrda o redovnom studiranju. Potrebna dokumenta za izdavanje:
- opšti obrazac.
- Rešenje o priznatim ispitima, mirovanju, produžetku statusa studenta.
- Uverenje o položenim ispitima. Potrebna dokumenta za izdavanje:
- opšti obrazac iz skriptarnice Fakulteta,
- uplatnica (visina uplate).
- Uverenje o toku studija. Potrebna dokumenta za izdavanje:
- opšti obrazac iz skriptarnice Fakulteta,
- uplatnica (visina uplate).
- Predaje se zahtev sa uplatnicom i preuzima se Rešenje o ispisu sa Fakulteta (visina uplate).
- Predaje se zahtev sa uplatnicom i preuzimaju se srednjoškolska dokumenata na revers (visina uplate).
- Predaje se zahtev za izradu Uverenja o diplomiranju i Diplome, kao i duplikata Uverenja o diplomiranju i Diplome. Nakon što svi ispiti predviđeni za sticanje diplome budu položeni i evidentirani na studentskom servisu, potrebno je predati indeks, zahtev za izradu Uverenja o diplomiranju/Diplome (iz skriptarnice Fakulteta) i uplatnice popunjene bez poziva na broj (3600 dinara – troškovi izrade Uverenja o diplomiranju i/ili 7000 dinara – troškovi izrade Diplome) na šalterima 1, 2, 3 ili 4 radnim danom od 9 do 13 časova (visina uplate). Dostaviti i diplomu srednje škole. Za izdavanje duplikata potrebna je potvrda iz Službenog glasnika da je dokument oglašen kao nevažeći, kao i odgovarajući zahtev (iz skriptarnice Fakulteta).
- Podnošenje zahteva za poništavanje ispita. Student koji nije zadovoljan prelaznom ocenom na ispitu ima pravo da podnese zahtev za ponovno polaganje ispita do kraja školske godine u kojoj je ispit položen. Neophodno je da ocena bude upisana u indeks (visina uplate).
- Podnošenje zahteva za duplikat indeksa (visina uplate). Potrebna dokumentacija:
- novi indeks,
- potvrda iz Službenog glasnika da je dokument oglašen nevažećim, zahtev (iz skriptarnice Fakulteta),
- dve iste fotografije,
- uplatnica.
- Potvrda o trajanju ispitnih rokova radi regulisanja smeštaja u studentskom domu (izdaje se od 1. juna tekuće školske godine).
NA ŠALTERIMA 5–8 (rad sa studentima od 11 do 13 časova):
- Preuzimanje Uverenja o diplomiranju
- Upis školske godine za nestandardne upise (po osnovu Rešenja o produžetku)
ARHIV FAKULTETA
Rad sa studentima je od 11 do 13 časova.
- Preuzimanje diplome
- Preuzima se lično uz ličnu kartu
- Preuzimanje u ime druge osobe moguće sa ovlašćenjem overenim kod notara i uz ličnu kartu
- Izdavanje potvrde o izjednačavanju u pravima VII/1 SSS sa masterom (visina uplate)
- Potrebno je predati zahtev (kupuje se u skriptarnici) uz kopiju diplome i naznačiti koja potvrda je potrebna i priložiti uplatnicu.
- Izdavanje potvrde o sticanju 36 PPM ESPB (visina uplate)
- Potrebno je predati zahtev (kupuje se u skriptarnici), naznačiti koja potvrda je potrebna i priložiti uplatnicu. Potvrda se preuzima na šalterima studijskih grupa.
- Izdavanje nastavnog plana i programa (visina uplate)
- Potrebno je predati zahtev (kupuje se u skriptarnici), naznačiti koja potvrda je potrebna i priložiti uplatnicu.
- Izdavanje nestandardnih potvrda (visina uplate)
- Potrebno je predati zahtev (kupuje se u skriptarnici), naznačiti koja potvrda je potrebna i priložiti uplatnicu.
- Predavanje zahteva za vrednovanje vannastavnih aktivnosti (pogledajte narednu sekciju)
- Predavanje molbe za produžetak roka za završavanje studija. Potrebna dokumenta:
- Popunjen opšti obrazac iz skriptarnice Fakulteta
PRIZNAVANJE VANNASTAVNIH AKTIVNOSTI
Vannastavne aktivnosti studenata obuhvataju:
- angažovanje u radu organa i tela Univerziteta i Fakulteta;
- angažovanje u radu studentskih organizacija;
- učešće u različitim oblicima naučno-istraživačkog i stručnog rada na Univerzitetu i Fakultetu;
- stručnu praksu;
- dobrovoljni rad u lokalnoj zajednici;
- takmičenje na sportskim manifestacijama;
- učešće na nacionalnim i međunarodnim takmičenjima;
- učešće u organizaciji i radu letnjih škola, radionica i konferencija;
- angažovanje u radu i aktivnosti studenata sa hendikepom.
Konkurs za vrednovanje vannastavnih aktivnosti raspisuje se prema Pravilniku o vrednovanju vannastavnih aktivnosti studenata Filološkog fakulteta.
Potrebna dokumentacija:
- Obrazac Molbe za vrednovanje vannastavnih aktivnosti (preuzima se u skriptarnici ili sa internet stranice Fakulteta i predaje se Arhivi. Ukoliko je student ostvario više vannastavnih aktivnosti, dovoljno je da ih sve popiše na jednom obrascu Molbe; nije potrebno predavati zasebnu molbu za svaku aktivnost).
- Kopija dokaza o ispunjenosti vannastavnih aktivnosti (u slučaju da je potvrda izdata na stranom jeziku, potrebno je da student u molbi precizno navede pojedinosti o aktivnostima – datume/broj sati, vrstu aktivnosti, ustanovu itd.).
Odluka o vrednovanju vannastavnih aktivnosti preuzima se u kancelariji Studentskog parlamenta.
MOLBA ZA MIROVANJE
- Predaje se Arhivi Fakulteta.
- Potrebna dokumenta:
- Indeks
- Zahtev (opšti obrazac)
- Dokumentacija na osnovu koje se traži mirovanje
Vidi više
Mirovanje prava i obaveza studenta je regulisano Statutom Univerziteta i Statutom Filološkog fakulteta (član 71.): „Studentu koji je upisan u tekuću školsku godinu se, na njegov zahtev, odobrava mirovanje prava i obaveza, u slučaju:
- teže bolesti;
- upućivanja na studentsku stručnu praksu u trajanju od najmanje šest meseci;
- odsluženja i dosluženja vojnog roka;
- nege vlastitog deteta, do navršenih godinu dana života;
- posebne nege koja traje duže od detetove prve godine života;
- održavanja trudnoće.
- Studentu se može odobriti mirovanje i u slučaju nemogućnosti plaćanja školarine u trajanju od jedne školske godine, i to jednom u toku studija na istom studijskom programu, zbog nedostatka materijalnih sredstava, u skladu sa merilima koje utvrdi Fakultet.
- Studentkinji koja je u postupku biomedicinski potpomognutog oplođenja, na njen zahtev, odobrava se mirovanje prava i obaveza u skladu sa opštim aktom Fakulteta odnosno Univerziteta.
- Za vreme mirovanja student ne može da polaže ispite ili ostvaruje predispitne obaveze i druge obaveze iz nastavnog procesa.
- Student koji je bio sprečen da prati nastavu, izvršava predispitne obaveze i da polaže ispit zbog bolesti ili odsustva zbog stručnog usavršavanja u trajanju od najmanje tri meseca, može polagati ispit u skladu s opštim aktom Fakulteta”.
KONKURISANJE ZA SMEŠTAJ U STUDENTSKOM DOMU
- Studenti (izuzev brucoša) dokumenta predaju na šalteru odgovarajuće studijske grupe (šalter 1–4) (više informacija na sajtu Studentskog centra).
- Potrebna dokumenta:
- prosek prihoda po članu domaćinstva,
- prijava na Konkurs za useljenje u studentski dom (skriptarnica Fakulteta).
KONKURISANJE ZA STIPENDIJE I KREDITE MINISTARSTVA PROSVETE
- Dokumenta se predaju na šalteru odgovarajuće studijske grupe (šalter 1–4).
- Potrebna dokumenta su navedena na internet stranici Ministarstva.
IZVRŠAVANJE FINANSIJSKIH OBAVEZA PREMA FAKULTETU
- Svi upisani studenti navode poziv na broj sa svog naloga na servisu eStudent. Primer ispravno popunjene uplatnice upisanim studentima je dostupan na servisu eStudent, u okviru opcije „Školarine i Uplate”. Poziv na broj je za svakog studenta različit i pored broja indeksa sadrži kontrolne cifre koje se razlikuju od studenta do studenta.
- Uplate studenata
- Da bi se uplata (školarina, troškovi prijave ispita) povezala sa nalogom studenta koji je izvršio uplatu, potrebno je da ta uplata bude vidljiva na izvodu.
- Izvod sa uplatama pristiže svakog radnog dana za uplate izvršene prethodnog dana.
- Neka uplatna mesta, kao što su menjačnice, pošte i banke u unutrašnjosti, uplate od petka, subote i nedelje knjiže u ponedeljak i one pristižu na izvodu tek u utorak.
- Potrebno je da studenti imaju u vidu navedenu dinamiku i blagovremeno obezbeđuju sredstva na računu.
- Studenti za koje plaćaju pravna lica:
- predstavnici pravnih lica se za profakturu (pre uplate) obraćaju na mejl: tanja.kafedzic@fil.bg.ac.rs;
- novac se uplaćuje po dobijanju profakture, a kao poziv na broj potrebno je navesti broj profakture.
- U slučaju da uplata nije povezana sa studentskim nalogom, potrebno je poslati skeniranu/slikanu uplatnicu, broj indeksa i godinu upisa na mejl adresu: maja.vujovic@fil.bg.ac.rs ili racunovodstvo@fil.bg.ac.rs svakog radnog dana do 16 časova. Na mejlove poslate van radnog vremena se odgovara narednog radnog dana. Mole se studenti da prilože uplatnicu sa navedenim svojim imenom.
PROCEDURA POVRAĆAJA NOVCA:
- Molba se predaje Arhivi Fakulteta.
- Potrebna dokumentacija:
- popunjen obrazac koji se kupuje se u skriptarnici Fakulteta. Na popunjenom obrascu se navodi razlog povraćaja novca i broj tekućeg računa na koji se novac vraća.
- original uplatnice.
Povrat novca će biti izvršen nakon odobrene molbe.
SLANJE DOKUMENATA WES-u ILI DRUGOJ VISOKOŠKOLSKOJ INSTITUCIJI
- Potrebno je poslati skeniranu dokumentaciju sa referentnim brojem (za kandidate koji imaju referentni broj) na mejl adresu: mobility@fil.bg.ac.rs.