Административне процедуре
УПИС У НАРЕДНУ ШКОЛСКУ ГОДИНУ
Врши се онлајн, преко студентског сервиса (еСтудент)
Види више
- Упис школске 2023/2024. године обавиће се преко сервиса еСтудент.
- Опција онлајн уписа ће бити отворена од 6. 10. 2023. до 31. 10. 2023. године, а након затварања свих резултата испита, бодовања и рангирања студената за упис у статусу финансирања из буџета за школску 2023/2024. годину.
- Онлајн упис ће бити могућ за све студенте који уписују школску годину у статусу финансирања из буџета и самофинансирања на основним, мастер и докторским академским студијама, а чије студије су још увек у оквиру двоструког трајања.
- Потребно је да студент има расположив износ на стању на студентском сервису у износу од 100,00 динара у корист – Центар за развој каријере Универзитета у Београду.
- После обављеног уписа студенти преко својих студентских сервиса бирају предмете из којих желе да прате наставу у школској 2023/2024. години.
- Самофинансирајући студенти су у обавези да на основу предрачуна, после избора предмета, а по упутству за електронско плаћање, плаћају рате по утврђеној динамици.
Изузеци онлајн уписа
Види више
- Студенти који уписују школску годину уз Решење о продужетку рока за завршетак студија у троструком броју година, упис ће обавити на шалтерима Одсека за студентска питања а према распореду који могу видети на својим студентским налозима.
- Студенти који су уписали основне студије закључно са 2005. годином, а по Статуту из 2002. године, и којима је истекао апсолвентски рок, могу регулисати статус уписивањем школске 2023/2024. године.
Упис траје од 1. до 19. децембра 2023. године. - Одсеку за студентска питања студент подноси:
- индекс;
- један пријавни лист ШВ-20;
- доказ о уплати накнаде трошкова обнове четврте године студија и трошкова уписа у износу од 28.500,00 динара (жиро-рачун 840-1615666-26, шифра плаћања 189; уписати и јединствени позив на број).
ДОКУМЕНТАЦИЈА КОЈА СЕ МОЖЕ ДОБИТИ ИЛИ ПРЕУЗЕТИ:
НА ШАЛТЕРИМА 1–4 (рад са студентима од 9 до 13 часова):
- Потврда о редовном студирању. Потребна документа за издавање:
- општи образац.
- Решењe о признатим испитима, мировању, продужетку статуса студента.
- Уверење о положеним испитима. Потребна документа за издавање:
- општи образац из скриптарнице Факултета,
- уплатница (висина уплате).
- Уверење о току студија. Потребна документа за издавање:
- општи образац из скриптарнице Факултета,
- уплатница (висина уплате).
- Предаје се захтев са уплатницом и преузима се Решење о испису са Факултета (висина уплате).
- Предаје се захтев са уплатницом и преузимају се средњошколска докумената на реверс (висина уплате).
- Предаје се захтев за израду Уверења о дипломирању и Дипломе, као и дупликата Уверења о дипломирању и Дипломе. Након што сви испити предвиђени за стицање дипломе буду положени и евидентирани на студентском сервису, потребно је предати индекс, захтев за израду Уверења о дипломирању/Дипломе (из скриптарнице Факултета) и уплатнице попуњене без позива на број (3600 динара – трошкови израде Уверења о дипломирању и/или 7000 динара – трошкови израде Дипломе) на шалтерима 1, 2, 3 или 4 радним даном од 9 до 13 часова (висина уплате). Доставити и диплому средње школе. За издавање дупликата потребна је потврда из Службеног гласника да је документ оглашен као неважећи, као и одговарајући захтев (из скриптарнице Факултета).
- Подношење захтева за поништавање испита. Студент који није задовољан прелазном оценом на испиту има право да поднесе захтев за поновно полагање испита до краја школске године у којој је испит положен. Неопходно је да оцена буде уписана у индекс (висина уплате).
- Подношење захтева за дупликат индекса (висина уплате). Потребна документација:
- нови индекс,
- потврда из Службеног гласника да је документ оглашен неважећим, захтев (из скриптарнице Факултета),
- две исте фотографије,
- уплатница.
- Потврда о трајању испитних рокова ради регулисања смештаја у студентском дому (издаје се од 1. јуна текуће школске године).
НА ШАЛТЕРИМА 5–8 (рад са студентима од 11 до 13 часова):
- Преузимање Уверења о дипломирању
- Упис школске године за нестандардне уписе (по основу Решења о продужетку)
АРХИВ ФАКУЛТЕТА
Рад са студентима је од 11 до 13 часова.
- Преузимање дипломе
- Преузима се лично уз личну карту
- Преузимање у име друге особе могуће са овлашћењем овереним код нотара и уз личну карту
- Издавање потврде о изједначавању у правима VII/1 ССС са мастером (висина уплате)
- Потребно је предати захтев (купује се у скриптарници) уз копију дипломе и назначити која потврда је потребна и приложити уплатницу.
- Издавање потврде о стицању 36 ППМ ЕСПБ (висина уплате)
- Потребно је предати захтев (купује се у скриптарници), назначити која потврда је потребна и приложити уплатницу. Потврда се преузима на шалтерима студијских група.
- Издавање наставног плана и програма (висина уплате)
- Потребно је предати захтев (купује се у скриптарници), назначити која потврда је потребна и приложити уплатницу.
- Издавање нестандардних потврда (висина уплате)
- Потребно је предати захтев (купује се у скриптарници), назначити која потврда је потребна и приложити уплатницу.
- Предавање захтева за вредновање ваннаставних активности (погледајте наредну секцију)
- Предавање молбе за продужетак рока за завршавање студија. Потребна документа:
- Попуњен општи образац из скриптарнице Факултета
ПРИЗНАВАЊЕ ВАННАСТАВНИХ АКТИВНОСТИ
Ваннаставне активности студената обухватају:
- ангажовање у раду органа и тела Универзитета и Факултета;
- ангажовање у раду студентских организација;
- учешће у различитим облицима научно-истраживачког и стручног рада на Универзитету и Факултету;
- стручну праксу;
- добровољни рад у локалној заједници;
- такмичење на спортским манифестацијама;
- учешће на националним и међународним такмичењима;
- учешће у организацији и раду летњих школа, радионица и конференција;
- ангажовање у раду и активности студената са хендикепом.
Конкурс за вредновање ваннаставних активности расписује се према Правилнику о вредновању ваннаставних активности студената Филолошког факултета.
Потребна документација:
- Образац Молбе за вредновање ваннаставних активности (преузима се у скриптарници или са интернет странице Факултета и предаје се Архиви. Уколико је студент остварио више ваннаставних активности, довољно је да их све попише на једном обрасцу Молбе; није потребно предавати засебну молбу за сваку активност).
- Копија доказа о испуњености ваннаставних активности (у случају да је потврда издата на страном језику, потребно је да студент у молби прецизно наведе појединости о активностима – датуме/број сати, врсту активности, установу итд.).
Одлука о вредновању ваннаставних активности преузима се у канцеларији Студентског парламента.
МОЛБА ЗА МИРОВАЊЕ
- Предаје се Архиви Факултета.
- Потребна документа:
- Индекс
- Захтев (општи образац)
- Документација на основу које се тражи мировање
Види више
Мировање права и обавеза студента је регулисано Статутом Универзитета и Статутом Филолошког факултета (члан 71.): „Студенту који је уписан у текућу школску годину се, на његов захтев, одобрава мировање права и обавеза, у случају:
- теже болести;
- упућивања на студентску стручну праксу у трајању од најмање шест месеци;
- одслужења и дослужења војног рока;
- неге властитог детета, до навршених годину дана живота;
- посебне неге која траје дуже од дететове прве године живота;
- одржавања трудноће.
- Студенту се може одобрити мировање и у случају немогућности плаћања школарине у трајању од једне школске године, и то једном у току студија на истом студијском програму, због недостатка материјалних средстава, у складу са мерилима које утврди Факултет.
- Студенткињи која је у поступку биомедицински потпомогнутог оплођења, на њен захтев, одобрава се мировање права и обавеза у складу са општим актом Факултета односно Универзитета.
- За време мировања студент не може да полаже испите или остварује предиспитне обавезе и друге обавезе из наставног процеса.
- Студент који је био спречен да прати наставу, извршава предиспитне обавезе и да полаже испит због болести или одсуства због стручног усавршавања у трајању од најмање три месеца, може полагати испит у складу с општим актом Факултета”.
КОНКУРИСАЊЕ ЗА СМЕШТАЈ У СТУДЕНТСКОМ ДОМУ
- Студенти (изузев бруцоша) документа предају на шалтеру одговарајуће студијске групе (шалтер 1–4) (више информација на сајту Студентског центра).
- Потребна документа:
- просек прихода по члану домаћинства,
- пријава на Конкурс за усељење у студентски дом (скриптарница Факултета).
КОНКУРИСАЊЕ ЗА СТИПЕНДИЈЕ И КРЕДИТЕ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ
- Документа се предају на шалтеру одговарајуће студијске групе (шалтер 1–4).
- Потребна документа су наведена на интернет страници Министарства.
ИЗВРШАВАЊЕ ФИНАНСИЈСКИХ ОБАВЕЗА ПРЕМА ФАКУЛТЕТУ
- Сви уписани студенти наводе позив на број са свог налога на сервису еСтудент. Пример исправно попуњене уплатнице уписаним студентима је доступан на сервису еСтудент, у оквиру опције „Школарине и Уплате”. Позив на број је за сваког студента различит и поред броја индекса садржи контролне цифре које се разликују од студента до студента.
- Уплате студената
- Да би се уплата (школарина, трошкови пријаве испита) повезала са налогом студента који је извршио уплату, потребно је да та уплата буде видљива на изводу.
- Извод са уплатама пристиже сваког радног дана за уплате извршене претходног дана.
- Нека уплатна места, као што су мењачнице, поште и банке у унутрашњости, уплате од петка, суботе и недеље књиже у понедељак и оне пристижу на изводу тек у уторак.
- Потребно је да студенти имају у виду наведену динамику и благовремено обезбеђују средства на рачуну.
- Студенти за које плаћају правна лица:
- представници правних лица се за профактуру (пре уплате) обраћају на мејл: tanja.kafedzic@fil.bg.ac.rs;
- новац се уплаћује по добијању профактуре, а као позив на број потребно је навести број профактуре.
- У случају да уплата није повезана са студентским налогом, потребно је послати скенирану/сликану уплатницу, број индекса и годину уписа на мејл адресу: maja.vujovic@fil.bg.ac.rs или racunovodstvo@fil.bg.ac.rs сваког радног дана до 16 часова. На мејлове послате ван радног времена се одговара наредног радног дана. Моле се студенти да приложе уплатницу са наведеним својим именом.
ПРОЦЕДУРА ПОВРАЋАЈА НОВЦА:
- Молба се предаје Архиви Факултета.
- Потребна документација:
- попуњен образац који се купује се у скриптарници Факултета. На попуњеном обрасцу се наводи разлог повраћаја новца и број текућег рачуна на који се новац враћа.
- оригинал уплатнице.
Поврат новца ће бити извршен након одобрене молбе.
СЛАЊЕ ДОКУМЕНАТА WES-у ИЛИ ДРУГОЈ ВИСОКОШКОЛСКОЈ ИНСТИТУЦИЈИ
- Потребно је послати скенирану документацију са референтним бројем (за кандидате који имају референтни број) на мејл адресу: mobility@fil.bg.ac.rs.