Навигација

Опис предмета

1427052 - Историја књиге и библиотека 2

Спецификација предмета
НазивИсторија књиге и библиотека 2
Акроним1427052
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПоложен испит из Историје књиге и библиотека 1.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са цивилизацијским достигнућима која су, од средине 15. века, обезбедила процват штампарства и других техника умножавања, омогућила развој различитих типова библиотека, професионализацију делатности, њено теоријско утемељење те довела до појаве електронске библиотеке.
      Исходи учења (стечена знања)Кроз изучавање карактеристике књиге и библиотека у доба хуманизма и ренесансе, барока, просветитељства, модерног и савременог доба, развити код студената свест о важности историјских истраживања у библиотекарству. Историјска сагледавања представљају темељ разумевања савремене позиције библиотека у друштву и уграђују се у културни идентитет заједница и нарда. Предмет је од суштинског значаја за разумевање наредних курсева из области историје књиге и библиотека, компаративног библиотекарства, архивистике, музеологије, али и полазиште за наставу библиотекарства.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеИзум штампе појединачним покретним словима и инкунабуле; књига доба реформације, барока, просветитељства, модерног и постмодерног доба. Типови библиотека и претпоставке њиховог развоја. Демократизација процеса читања, учења, образовања и информисања у функцији развоја библиотека. Јавна библиотека и јавно знање. Најзначајније светске библиотеке у развојном луку од 15. до 20. века.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Pismo: knjiga: slika : uvod u povijest informacijske kulture / Milan Pelc. - Zagreb: Golden Marketing, 2012.
      2. Library: An Unquite History / Matthew Battles. - New York : Norton, 2003.
      3. Јавне библиотеке и јавно знање / Жељко Вучковић. – Нови Сад: Библиотека Матице српске : Футура, 2003.
      4. Свет трагања / Данијел Борнстин. - Београд : Геопоетика, 2003.
      5. Ka filozofiji bibliotekarstva : Džesi Šir u teoriji i praksi bibliotekarstva 20. veka / Gordana Stokić. - Pančevo : Mali Nemo, 2002.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеМонолошки, интерактивно-комуникациони.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања5Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит55
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари20