1427052 - Istorija knjige i biblioteka 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Istorija knjige i biblioteka 2 | |||
Akronim | 1427052 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz Istorije knjige i biblioteka 1. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa civilizacijskim dostignućima koja su, od sredine 15. veka, obezbedila procvat štamparstva i drugih tehnika umnožavanja, omogućila razvoj različitih tipova biblioteka, profesionalizaciju delatnosti, njeno teorijsko utemeljenje te dovela do pojave elektronske biblioteke. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Kroz izučavanje karakteristike knjige i biblioteka u doba humanizma i renesanse, baroka, prosvetiteljstva, modernog i savremenog doba, razviti kod studenata svest o važnosti istorijskih istraživanja u bibliotekarstvu. Istorijska sagledavanja predstavljaju temelj razumevanja savremene pozicije biblioteka u društvu i ugrađuju se u kulturni identitet zajednica i narda. Predmet je od suštinskog značaja za razumevanje narednih kurseva iz oblasti istorije knjige i biblioteka, komparativnog bibliotekarstva, arhivistike, muzeologije, ali i polazište za nastavu bibliotekarstva. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Izum štampe pojedinačnim pokretnim slovima i inkunabule; knjiga doba reformacije, baroka, prosvetiteljstva, modernog i postmodernog doba. Tipovi biblioteka i pretpostavke njihovog razvoja. Demokratizacija procesa čitanja, učenja, obrazovanja i informisanja u funkciji razvoja biblioteka. Javna biblioteka i javno znanje. Najznačajnije svetske biblioteke u razvojnom luku od 15. do 20. veka. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Monološki, interaktivno-komunikacioni. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 55 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 20 |