Навигација

Опис предмета

2104042 - Бугарска књижевност 2

Спецификација предмета
НазивБугарска књижевност 2
Акроним2104042
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаИзвршене предиспитне обавезе из предмета Бугарска књижевност 1.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање особина бугарске књижевноисториjске ситуациjе у раздобљу од средине 12. века до 18. века. Стицање знања и способности за анализу идеjних и естетичких особина наjзначаjниjих књижевних остварења из периода од средине 12. до 18. века.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти познаjу и анализирjу књижевна дела из касниjег периода старе бугарске књижевности (средина 12.‒18. век), имаjу основна знања о књижевним процесима у мултикултуралном контексту jужнословенских и балканских хришћанских књижевности у време "државе духа".
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСтара бугарска књижевност од 13. века до почетка народног препорода (друга половина 18. века). Књижевност у 13. веку, прве промене у систему жанрова. Исихазам и његов однос ка књижевности. Трновска исихастичка школа и књижевна реформа. Евтимиjе Трновски. Писци и дела: Григориjе Цамблак (преглед духовног и књижевног наслеђа); Константин Костенечки (Филозоф), Ђакон Андреj; химнограф Jефрем. Услови за развоj културног живота и књижевни центри у 15.‒16. веку. Владислав Граматик, Димитриjе Кантакузин између бугарске и српске књижевности. Софиjска школа ‒ Поп Пеjо, Матеj Граматик. Зборници мешовитог садржаjа. Културна делатност католичке цркве у 17.‒18. веку.
    Садржај практичне наставеИзучавање преведених и оригиналних текстова старе бугарске књижевности из њеног другог периода ‒ 13.‒18. век. "Житиjе св. Ивана Рилског" и друга дела. Особине стила "плетение словес". Григориjе Цамблак. "Похвално слово за св. Евтимий" и друга дела. Промене у жанровима. Владислав Граматик ‒ "Рилска повест", Димитриjе Кантакузин ‒ "Молитва Богородици". Летописна дела. Поп Пеjо - "Житиjе Георгиjа Софиjског", Матеj Граматик ‒ "Житиjе Николе Софиjског". Дамаскини. Петар Богдан Бакшев ‒ "Историjа Бугарске".
    Литература
    1. Петканова, Донка. Българска средновековна литература. София, 2001. (и др. издания).
    2. Станчев, К. Поетика на старобългарската литература. София, 1982.
    3. Петканова, Донка. Средновековна литературна символика. София, 1994.
    4. Динеков, П., К. Куев, Д. Петканова. Христоматия по старобългарска литература. София, 1978. (и др. издания)
    5. Кирило-Методиевска енциклопедия. Т 1‒4. София, 1985-2003.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    13
    Методе извођења наставеИнтерактивно-комуникативни метод (предавања, вежбе, самосталан рад)
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари