2104042 - Бугарска књижевност 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Бугарска књижевност 2 | |||
Акроним | 2104042 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Извршене предиспитне обавезе из предмета Бугарска књижевност 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање особина бугарске књижевноисториjске ситуациjе у раздобљу од средине 12. века до 18. века. Стицање знања и способности за анализу идеjних и естетичких особина наjзначаjниjих књижевних остварења из периода од средине 12. до 18. века. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти познаjу и анализирjу књижевна дела из касниjег периода старе бугарске књижевности (средина 12.‒18. век), имаjу основна знања о књижевним процесима у мултикултуралном контексту jужнословенских и балканских хришћанских књижевности у време "државе духа". | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Стара бугарска књижевност од 13. века до почетка народног препорода (друга половина 18. века). Књижевност у 13. веку, прве промене у систему жанрова. Исихазам и његов однос ка књижевности. Трновска исихастичка школа и књижевна реформа. Евтимиjе Трновски. Писци и дела: Григориjе Цамблак (преглед духовног и књижевног наслеђа); Константин Костенечки (Филозоф), Ђакон Андреj; химнограф Jефрем. Услови за развоj културног живота и књижевни центри у 15.‒16. веку. Владислав Граматик, Димитриjе Кантакузин између бугарске и српске књижевности. Софиjска школа ‒ Поп Пеjо, Матеj Граматик. Зборници мешовитог садржаjа. Културна делатност католичке цркве у 17.‒18. веку. | |||
Садржај практичне наставе | Изучавање преведених и оригиналних текстова старе бугарске књижевности из њеног другог периода ‒ 13.‒18. век. "Житиjе св. Ивана Рилског" и друга дела. Особине стила "плетение словес". Григориjе Цамблак. "Похвално слово за св. Евтимий" и друга дела. Промене у жанровима. Владислав Граматик ‒ "Рилска повест", Димитриjе Кантакузин ‒ "Молитва Богородици". Летописна дела. Поп Пеjо - "Житиjе Георгиjа Софиjског", Матеj Граматик ‒ "Житиjе Николе Софиjског". Дамаскини. Петар Богдан Бакшев ‒ "Историjа Бугарске". | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивно-комуникативни метод (предавања, вежбе, самосталан рад) | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |