2127012 - Информациони формати 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Информациони формати 2 | |||
Акроним | 2127012 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | / | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање и разликовање информационих формата с обзиром на интелектуални процес чији су резултат, као и свест о специфичностима њиховог друштвеног развоја и значаја. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Критички однос према различитим врстама информационих формата и употребљивости информација које они нуде. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Поред књиге, новина, часописа, који као информациони формати постоје вековима, са развојем технологије у 20. и 21. веку појављују се нови информациони формати. Дефинишу се нови носиоци информација (грамофонска плоча, магнетна трака (аудио и видео записи), микрофилм и микрофиш, радио и телевизија, интернет запис и дигитални документ) и обрађују формати попут издања влада и органа управе, документарног филма, подкаста, веб страница организација, блога, библиотечког каталога и базе података. Презентују се примери информационих формата на различитим медијима. Анализира се начин усвајања информација у зависности од носиоца формата. Афирмише се улога библиотека у чувању забележеног знања, али и њихова јединствена позиција у погледу власништва над информацијама, те у процесима заштите интелектуалне својине и ауторских права. | |||
Садржај практичне наставе | Презентовање појединих примера информационих формата на различитим медијима. Анализирање начина усвајања информација у зависности од носиоца формата. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 55 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 25 | |||
Семинари |