2127012 - Informacioni formati 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Informacioni formati 2 | |||
Akronim | 2127012 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje i razlikovanje informacionih formata s obzirom na intelektualni proces čiji su rezultat, kao i svest o specifičnostima njihovog društvenog razvoja i značaja. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Kritički odnos prema različitim vrstama informacionih formata i upotrebljivosti informacija koje oni nude. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pored knjige, novina, časopisa, koji kao informacioni formati postoje vekovima, sa razvojem tehnologije u 20. i 21. veku pojavljuju se novi informacioni formati. Definišu se novi nosioci informacija (gramofonska ploča, magnetna traka (audio i video zapisi), mikrofilm i mikrofiš, radio i televizija, internet zapis i digitalni dokument) i obrađuju formati poput izdanja vlada i organa uprave, dokumentarnog filma, podkasta, veb stranica organizacija, bloga, bibliotečkog kataloga i baze podataka. Prezentuju se primeri informacionih formata na različitim medijima. Analizira se način usvajanja informacija u zavisnosti od nosioca formata. Afirmiše se uloga biblioteka u čuvanju zabeleženog znanja, ali i njihova jedinstvena pozicija u pogledu vlasništva nad informacijama, te u procesima zaštite intelektualne svojine i autorskih prava. | |||
Sadržaj praktične nastave | Prezentovanje pojedinih primera informacionih formata na različitim medijima. Analiziranje načina usvajanja informacija u zavisnosti od nosioca formata. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 55 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 25 | |||
Seminari |