Навигација

Опис предмета

1414044 - Француска књижевност 4

Спецификација предмета
НазивФранцуска књижевност 4
Акроним1414044
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаУслов за слушање: Одслушана настава из предмета Француска књижевност 3; Услов за полагање: Положен испит из Француске књижевности 3.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање знања о особеностима француске књижевности 16. века на основу познавања најзначајнијих дела хуманизма и ренесансе и теоријског и критичког увида у стваралаштво овог периода. Овладавање стручном терминологијом. Оспособљавање за самосталну анализу текста.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће овладати књижевнотеоријским и књижевнокритичким појмовима неопходним за анализу књижевног текста и развити критичко и аналитичко мишљење у области француске књижевности 16. века. Упознаће се са основним техникама писања научног рада.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеТумаче се књижевне појаве, од првих ренесансних текстова на француском језику до краја 16. века. Стиче се увид у главне правце и књижевнокритичке појмове: хуманизам, ренесанса, реформација и евангелизам и сагледавају се њихови утицаји на књижевност. Изучавају се поетике и стваралаштво песничких школа XVI века (Велики реторичари, Лионска школа, Плејада) и главни представници француске поезије XVI века: Клеман Маро, Морис Сев, Лујза Лабе, Антоан Еруе, Понтис де Тијар, Пернета ди Гије, Жоашен ди Беле, Пјер де Ронсар, Антоан де Баиф, Гијом Биде, Етјен Доле, Етјен Жодел, Реми Бело. Изучавају се и књижевна дела у којима је изражен утицај историјских прилика (верски ратови) на књижевност (поема Трагични Агрипе д'Обињеа, поезија Филипа Депорта, Етјена де ла Боесија, Блеза де Монлика), као и главни представници приповедне њкижевности и позоришта у Француској XVI века: Франсоа Рабле (роман Гаргантуа и Пантагруел, Мишел де Монтењ (Огледи), Маргерита Наварска (Хептамерон), Робер Гарније (позоришна дела) и Филип де Лариве (позоришна дела). На крају семестра, издваја се тематски блок наставе у оквиру којег се посебна пажња посвећује проучавању дела одређеног писца или истраживaњу неког проблема, на пример, опусу Мишела де Монтења или одликама приповедне књижевности XVI века.
    Садржај практичне наставеТумаче се француски књижевни текстови хуманизма и ренесансе: лирске и епске песме, романи, приповетке, ангажована књижевност и позоришна дела. Уочавају се обележја поетика одређених књижевних жанрова које анализирани текстови илуструју.
    Литература
    1. Tournon, André et al., Histoire de la littérature française du XVIe siècle, Rennes, Presses Universitaires de Rennes, 2004.
    2. Ménager, Daniel, Introduction la vie litt raire du XVIe si cle, Paris, Dunod, 1997.
    3. Lestringant,Frank et al., Littérature française du XVIe siècle, Paris, PUF, 2000.
    4. P. Aron et al. (dir.), Le dictionnaire du Littéraire, Paris, PUF, 2002.
    5. Histoire de la France littéraire: Naissances, Renaissances (Moyen Age -XVIe siècle), dirigé par Frank Lestringant, Alain de Libéra et Michel Zink, Paris, PUF/Quadrige, 2006.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеНастава се највећим делом одвија на француском језику. Предавања, вежбе и дискусије. Анализа одабраних текстова, континуирана усмена провера савладаности градива и провера способности препознавања одломка текста из одабране лектире. Семинарски рад, при којем ће се студенти опробати у самосталном истраживању књижевних дела.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит70
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари10