Navigacija

Opis predmeta

1414044 - Francuska književnost 4

Specifikacija predmeta
Naziv Francuska književnost 4
Akronim 1414044
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Uslov za slušanje: Odslušana nastava iz predmeta Francuska književnost 3; Uslov za polaganje: Položen ispit iz Francuske književnosti 3. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sticanje znanja o osobenostima francuske književnosti 16. veka na osnovu poznavanja najznačajnijih dela humanizma i renesanse i teorijskog i kritičkog uvida u stvaralaštvo ovog perioda. Ovladavanje stručnom terminologijom. Osposobljavanje za samostalnu analizu teksta.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će ovladati književnoteorijskim i književnokritičkim pojmovima neophodnim za analizu književnog teksta i razviti kritičko i analitičko mišljenje u oblasti francuske književnosti 16. veka. Upoznaće se sa osnovnim tehnikama pisanja naučnog rada.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Tumače se književne pojave, od prvih renesansnih tekstova na francuskom jeziku do kraja 16. veka. Stiče se uvid u glavne pravce i književnokritičke pojmove: humanizam, renesansa, reformacija i evangelizam i sagledavaju se njihovi uticaji na književnost. Izučavaju se poetike i stvaralaštvo pesničkih škola XVI veka (Veliki retoričari, Lionska škola, Plejada) i glavni predstavnici francuske poezije XVI veka: Kleman Maro, Moris Sev, Lujza Labe, Antoan Erue, Pontis de Tijar, Perneta di Gije, Žoašen di Bele, Pjer de Ronsar, Antoan de Baif, Gijom Bide, Etjen Dole, Etjen Žodel, Remi Belo. Izučavaju se i književna dela u kojima je izražen uticaj istorijskih prilika (verski ratovi) na književnost (poema Tragični Agripe d'Obinjea, poezija Filipa Deporta, Etjena de la Boesija, Bleza de Monlika), kao i glavni predstavnici pripovedne njkiževnosti i pozorišta u Francuskoj XVI veka: Fransoa Rable (roman Gargantua i Pantagruel, Mišel de Montenj (Ogledi), Margerita Navarska (Heptameron), Rober Garnije (pozorišna dela) i Filip de Larive (pozorišna dela). Na kraju semestra, izdvaja se tematski blok nastave u okviru kojeg se posebna pažnja posvećuje proučavanju dela određenog pisca ili istraživanju nekog problema, na primer, opusu Mišela de Montenja ili odlikama pripovedne književnosti XVI veka.
    Sadržaj praktične nastave Tumače se francuski književni tekstovi humanizma i renesanse: lirske i epske pesme, romani, pripovetke, angažovana književnost i pozorišna dela. Uočavaju se obeležja poetika određenih književnih žanrova koje analizirani tekstovi ilustruju.
    Literatura
    1. Tournon, André et al., Histoire de la littérature française du XVIe siècle, Rennes, Presses Universitaires de Rennes, 2004.
    2. Ménager, Daniel, Introduction la vie litt raire du XVIe si cle, Paris, Dunod, 1997.
    3. Lestringant,Frank et al., Littérature française du XVIe siècle, Paris, PUF, 2000.
    4. P. Aron et al. (dir.), Le dictionnaire du Littéraire, Paris, PUF, 2002.
    5. Histoire de la France littéraire: Naissances, Renaissances (Moyen Age -XVIe siècle), dirigé par Frank Lestringant, Alain de Libéra et Michel Zink, Paris, PUF/Quadrige, 2006.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Nastava se najvećim delom odvija na francuskom jeziku. Predavanja, vežbe i diskusije. Analiza odabranih tekstova, kontinuirana usmena provera savladanosti gradiva i provera sposobnosti prepoznavanja odlomka teksta iz odabrane lektire. Seminarski rad, pri kojem će se studenti oprobati u samostalnom istraživanju književnih dela.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava 10 Usmeni ispit 70
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 10