2113036 - Савремени италијански језик Г-6
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени италијански језик Г-6 | |||
Акроним | 2113036 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета: Савремени италијански језик Г-5. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студент овлада језичким вештинама предвиђеним нивоом Ц1 Заједничког европског референтног оквира, да може да разуме дуг и недовољно структуиран говор и разговор, ТВ емисије и филмове, као и дуге и сложене књижевне и стручне текстове, да буде у стању да у различитим комуникацијским ситуацијама течно, спонтано, прецизно и без посебних потешкоћа изражава сопствене идеје и учествује у дискусијама на сложене теме испољавајући при томе висок степен правилне употребе граматичких знања језика. Предмет има за циљ усавршавање основних језичких вештина (разумевање писаног и усменог текста, усмена и писана продукција), усавршавање интегрисаних језичких вештина и продубљивање знања из италијанске граматике. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће овладати језичким вештинама предвиђеним нивоом Ц1 Заједничког европског референтног оквира: моћи ће да разуме дуг и недовољно структуиран говор и разговор, ТВ емисије и филмове, као и дуге и сложене књижевне и стручне текстове; биће у стању да у различитим комуникацијским ситуацијама течно, спонтано, прецизно и без посебних потешкоћа изражава сопствене идеје и учествује у дискусијама на сложене теме испољавајући при томе висок степен правилне употребе граматичких знања језика. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Граматика и лексика: congiuntivo passato e trapassato; слагање времена (истовременост и претходност); индиректни говор; имплицитне конструкције; описни придеви; лексички скупови (филм, криминал, право); дискурсни маркери; употреба футура за прошлост у нарацији; пасив; положај ненаглашених заменица уз императив; дислокација заменица; поређење; интерпункција, ритам и интонација; infinito, participio presente e passato, gerundio semplice e composto; прономинални глаголи; идиоматски изрази; разлика између passato prossimo и passato remoto; trapassato remoto (употреба); повратна конструкција с модалним глаголом у сложеним временима. Култура: историја италијанске кинематографије од неореализма до данас; најзначајније личности италијанске кинематографије; мафија (порекло, организација, структура и хронологија догађаја); културолошки, социолингвистички и правни аспекти псовки; италијански филм и псовке. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе прате дидактичке јединице и наставни материјал који служи развијању језичке вештине усмене продукције (укључујући и способност интеракције), писане продукције и вештине разумевања текстова различите природе кроз активности читања и слушања са провером разумевања. Избор текстова је усклађен са потребама студената и циљевима наставе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад, итд. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
Практична настава | Усмени испит | 20 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |