2126257 - Usvajanje drugog jezika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Usvajanje drugog jezika | |||
| Akronim | 2126257 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Holandski jezik, književnost, kultura | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Nema. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovnim problemima i teorijskim pristupima u oblasti usvajanja drugog (stranog) jezika i osposobljavanje za kritičko razmišljanje o pitanjima iz ove oblasti; upoznavanje sa glavnim metodama u istraživanju procesa usvajanja drugog jezika i sticanje iskustva u osmišljavanju i sprovođenju empirijskih studija iz ove oblasti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Sposobnost razumevanja osnovnih pojmova, glavnih teorijskih pristupa i metoda u oblasti usvajanja drugog jezika i sposobnost za njihovu samostalnu primenu u naučno-istraživačkoj i pedagoškoj praksi. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Usvajanje drugog jezika kao interdisciplinarna naučna oblast (odnos sa teorijskom lingvistikom, razvojnom psiholingvistikom i sociolingvistikom). Osnovni pojmovi i problemi; istorijski razvoj oblasti. Savremene teorije usvajanja drugog jezika. Metode istraživanja procesa usvajanja drugog jezika. Uloga različitih faktora u procesu usvajanja drugog jezika (transfer iz maternjeg jezika, uzrast/životno doba, opšti kognitivni faktori, input i društveni kontekst, individualne razlike). Moguća primena rezultata istraživanja iz oblasti usvajanja drugog jezika (sa fokusom na nastavi stranih jezika). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vođena pilotska studija iz oblasti usvajanja drugog jezika: Podela u manje grupe i izbor teme i teorijskog pristupa u dogovoru sa nastavnikom; produbljivanje teorijsko-praktičnih znanja o izabranoj temi, osmišljavanje odgovarajuće metodologije za rad sa infomantima sa neke od katedri matičnog fakulteta; prikupljanje, analiza i interpretacija podataka. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja; vežbe (vođena pilotska studija); konsultacije. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
| Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 25 | |||
