2126257 - Usvajanje drugog jezika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Usvajanje drugog jezika | |||
Akronim | 2126257 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Holandski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Nema. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovnim problemima i teorijskim pristupima u oblasti usvajanja drugog (stranog) jezika i osposobljavanje za kritičko razmišljanje o pitanjima iz ove oblasti; upoznavanje sa glavnim metodama u istraživanju procesa usvajanja drugog jezika i sticanje iskustva u osmišljavanju i sprovođenju empirijskih studija iz ove oblasti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Sposobnost razumevanja osnovnih pojmova, glavnih teorijskih pristupa i metoda u oblasti usvajanja drugog jezika i sposobnost za njihovu samostalnu primenu u naučno-istraživačkoj i pedagoškoj praksi. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Usvajanje drugog jezika kao interdisciplinarna naučna oblast (odnos sa teorijskom lingvistikom, razvojnom psiholingvistikom i sociolingvistikom). Osnovni pojmovi i problemi; istorijski razvoj oblasti. Savremene teorije usvajanja drugog jezika. Metode istraživanja procesa usvajanja drugog jezika. Uloga različitih faktora u procesu usvajanja drugog jezika (transfer iz maternjeg jezika, uzrast/životno doba, opšti kognitivni faktori, input i društveni kontekst, individualne razlike). Moguća primena rezultata istraživanja iz oblasti usvajanja drugog jezika (sa fokusom na nastavi stranih jezika). | |||
Sadržaj praktične nastave | Vođena pilotska studija iz oblasti usvajanja drugog jezika: Podela u manje grupe i izbor teme i teorijskog pristupa u dogovoru sa nastavnikom; produbljivanje teorijsko-praktičnih znanja o izabranoj temi, osmišljavanje odgovarajuće metodologije za rad sa infomantima sa neke od katedri matičnog fakulteta; prikupljanje, analiza i interpretacija podataka. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja; vežbe (vođena pilotska studija); konsultacije. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 25 |