Navigacija

Opis predmeta

2126257 - Usvajanje drugog jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Usvajanje drugog jezika
Akronim 2126257
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Holandski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Nema. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa osnovnim problemima i teorijskim pristupima u oblasti usvajanja drugog (stranog) jezika i osposobljavanje za kritičko razmišljanje o pitanjima iz ove oblasti; upoznavanje sa glavnim metodama u istraživanju procesa usvajanja drugog jezika i sticanje iskustva u osmišljavanju i sprovođenju empirijskih studija iz ove oblasti.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Sposobnost razumevanja osnovnih pojmova, glavnih teorijskih pristupa i metoda u oblasti usvajanja drugog jezika i sposobnost za njihovu samostalnu primenu u naučno-istraživačkoj i pedagoškoj praksi.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Usvajanje drugog jezika kao interdisciplinarna naučna oblast (odnos sa teorijskom lingvistikom, razvojnom psiholingvistikom i sociolingvistikom). Osnovni pojmovi i problemi; istorijski razvoj oblasti. Savremene teorije usvajanja drugog jezika. Metode istraživanja procesa usvajanja drugog jezika. Uloga različitih faktora u procesu usvajanja drugog jezika (transfer iz maternjeg jezika, uzrast/životno doba, opšti kognitivni faktori, input i društveni kontekst, individualne razlike). Moguća primena rezultata istraživanja iz oblasti usvajanja drugog jezika (sa fokusom na nastavi stranih jezika).
    Sadržaj praktične nastave Vođena pilotska studija iz oblasti usvajanja drugog jezika: Podela u manje grupe i izbor teme i teorijskog pristupa u dogovoru sa nastavnikom; produbljivanje teorijsko-praktičnih znanja o izabranoj temi, osmišljavanje odgovarajuće metodologije za rad sa infomantima sa neke od katedri matičnog fakulteta; prikupljanje, analiza i interpretacija podataka.
    Literatura
    1. Gass, M. S., L. Selinker (2008) Second Language Acquisition. An Introductory Course.New York and London: Routledge. (1-88)
    2. Ellis, R. (1994) The Study of Second Language Acquisition. Oxford: OUP. (11-40, 669-691)
    3. Doughty, C., M. H. Long (priređivači, 2003) The Handbook of Second Language Acquisition. Oxford: Blackwell. (19-42, 224-255, 409-435, 436-486)
    4. Saville-Troike, M. (2012). Introducing Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
    5. Kraš,T. & Miličević, M. (2015). Eksperimentalne metode u istraživanjima usvajanja drugoga jezika. Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja; vežbe (vođena pilotska studija); konsultacije.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 60
    Praktična nastava 15 Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 25