2126257 - Усвајање другог језика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Усвајање другог језика | |||
| Акроним | 2126257 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Холандски језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основним проблемима и теоријским приступима у области усвајања другог (страног) језика и оспособљавање за критичко размишљање о питањима из ове области; упознавање са главним методама у истраживању процеса усвајања другог језика и стицање искуства у осмишљавању и спровођењу емпиријских студија из ове области. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Способност разумевања основних појмова, главних теоријских приступа и метода у области усвајања другог језика и способност за њихову самосталну примену у научно-истраживачкој и педагошкој пракси. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Усвајање другог језика као интердисциплинарна научна област (однос са теоријском лингвистиком, развојном психолингвистиком и социолингвистиком). Основни појмови и проблеми; историјски развој области. Савремене теорије усвајања другог језика. Методе истраживања процеса усвајања другог језика. Улога различитих фактора у процесу усвајања другог језика (трансфер из матерњег језика, узраст/животно доба, општи когнитивни фактори, инпут и друштвени контекст, индивидуалне разлике). Могућа примена резултата истраживања из области усвајања другог језика (са фокусом на настави страних језика). | |||
| Садржај практичне наставе | Вођена пилотска студија из области усвајања другог језика: Подела у мање групе и избор теме и теоријског приступа у договору са наставником; продубљивање теоријско-практичних знања о изабраној теми, осмишљавање одговарајуће методологије за рад са инфомантима са неке од катедри матичног факултета; прикупљање, анализа и интерпретација података. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања; вежбе (вођена пилотска студија); консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | 15 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 25 | |||
