Навигација

Опис предмета

2126257 - Усвајање другог језика

Спецификација предмета
НазивУсвајање другог језика
Акроним2126257
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Холандски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаНема.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са основним проблемима и теоријским приступима у области усвајања другог (страног) језика и оспособљавање за критичко размишљање о питањима из ове области; упознавање са главним методама у истраживању процеса усвајања другог језика и стицање искуства у осмишљавању и спровођењу емпиријских студија из ове области.
    Исходи учења (стечена знања)Способност разумевања основних појмова, главних теоријских приступа и метода у области усвајања другог језика и способност за њихову самосталну примену у научно-истраживачкој и педагошкој пракси.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУсвајање другог језика као интердисциплинарна научна област (однос са теоријском лингвистиком, развојном психолингвистиком и социолингвистиком). Основни појмови и проблеми; историјски развој области. Савремене теорије усвајања другог језика. Методе истраживања процеса усвајања другог језика. Улога различитих фактора у процесу усвајања другог језика (трансфер из матерњег језика, узраст/животно доба, општи когнитивни фактори, инпут и друштвени контекст, индивидуалне разлике). Могућа примена резултата истраживања из области усвајања другог језика (са фокусом на настави страних језика).
    Садржај практичне наставеВођена пилотска студија из области усвајања другог језика: Подела у мање групе и избор теме и теоријског приступа у договору са наставником; продубљивање теоријско-практичних знања о изабраној теми, осмишљавање одговарајуће методологије за рад са инфомантима са неке од катедри матичног факултета; прикупљање, анализа и интерпретација података.
    Литература
    1. Gass, M. S., L. Selinker (2008) Second Language Acquisition. An Introductory Course.New York and London: Routledge. (1-88)
    2. Ellis, R. (1994) The Study of Second Language Acquisition. Oxford: OUP. (11-40, 669-691)
    3. Doughty, C., M. H. Long (приређивачи, 2003) The Handbook of Second Language Acquisition. Oxford: Blackwell. (19-42, 224-255, 409-435, 436-486)
    4. Saville-Troike, M. (2012). Introducing Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
    5. Kraš,T. & Miličević, M. (2015). Eksperimentalne metode u istraživanjima usvajanja drugoga jezika. Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања; вежбе (вођена пилотска студија); консултације.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит60
    Практична настава15Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари25