Навигација

Опис предмета

1406007 - Методичка пракса 06

Спецификација предмета
НазивМетодичка пракса 06
Акроним1406007
Студијски програмСрпска књижевност и језик са компаратистиком
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПозитивно оцењене предиспитне обавезе из предмета Методика наставе књижевности и српског језикаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаОбучавање студента на основу следећих захтева:1. примена теоријских и практичних знања из Увода у Методику 06 и Методике наставе књижевности и српског језика у наставној пракси; 2. стицање теоријских знања о припремном раду неопходном за остваривање наставе књижевности у основној и средњој школи; 3. хоспитовање у основној школи, гимназији и средњој стручној школи и стручни разговор/дискусија о постојећим часовима у школи; 4. вођење дневника рада (хоспитовања) и писање методичке припреме за реализацију часа у школи; 5. успешно одржавање испитног часа са дискусијом/анализом рада.
    Исходи учења (стечена знања)Студент је оспособљен да знања стечена из Увода у Методику 06 и Методике наставе књижевности и српског језика на истраживачки и стваралачки начин примењује приликом анализе наставних часова. Уме да примењује знања о наставним циљевима и методичким поступцима и радњама приликом припремања и реализације наставних јединица у основној и средњој школи. Стиче базична професионална искуства о наставној пракси у области књижевности и српског језика и поседује формиране основе за даљи развој професионалних компетенција и професионално бављење књижевношћу и језиком у основношколском и средњошколском образивном систему.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУпознавање студената са важећим прописима у основношколском и средњошколском образовању. Стицање знања о вођењу школске документације, о методологији израде годишњих и месечних планова, о писању методичке припреме за реализацију наставне јединице у основној школи, гимназији и средњој стручној школи.
    Садржај практичне наставеВежбе, менторски рад, хоспитовање, студијски истраживачки рад, писање дневника хоспитовања и методичке припреме за час. Студент ће одржати час у основној или средњој школи и бити у стању да образложи облике рада, методичке радње и стручна гледишта која су примењивана током обраде наставне јединице на часу.
    Литература
    1. Николић, Милија. 2009. Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
    2. Мркаљ, Зона. 2008. Наставно проучавање народних приповедака и предања. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије. Мркаљ, Зона. 2011. На часовима српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике.
    3. Бајић, Љиљана. 2008. Проучавање хумористичке прозе у настави. Београд: Завод за уџбенике. Бајић, Љиљана. 2008. Методички приступ збирци приповедне прозе. Београд: Завод за уџбенике
    4. Бајић, Љиљана. 2008. Методички приступ збирци приповедне прозе. Београд: Завод за уџбенике
    5. Станковић Шошо, Наташа. 2019. Књижевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд. Друштво за српски језик и књижевност Србије. Павловић Миодраг. 2008. Припремање наставника и ученика за тумачење књижевних дела. Београд: Завод за уџбенике.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    12
    Методе извођења наставеВежбе, дискусије, излагања, разговори, индивидуални рад, семинарски рад, хоспитовање са групном и индивидуалном анализом испитног часа, презентације.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит50
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20