Навигација

Опис предмета

1414331 - Савремени француски језик П-1

Спецификација предмета
НазивСавремени француски језик П-1
Акроним1414331
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе, Наставнички профил, Филолошки профил
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаСавладан програм француског језика за средњу школуОблик условљености
    Циљеви изучавања предмета1. Утврђивање основних знања из граматике француског језика, стицање нових и њихово увежбавање кроз граматичке вежбе. 2. Развијање комуникативне компетенције (нивоа А1- А2), односно способности студента да у личном, јавном, образовном и професионалном домену изрвршава одговарајуће задатке у оквиру свих језичких активности (разумевање говора, усмено изражавање, разумевање писаног текста, писмено изражавање, усмена и писмена медијација). 3. Развијање интеркултурне и контрастивне компетенције
    Исходи учења (стечена знања)Развијање комуникативне компетенције до нивоа А2.1.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе1.Граматичке вежбе: Les articles (définis, indéfinis, partitifs); Le présent des verbes réguliers; L'interrogation; La négation; Le présent des verbes faire, aller, venir, pouvor, devoir, vouloir; Le futur proche; Les adjectifs démonstratifs; Les adjectifs possessifs; Le passé composé; La conjugaison pronominale; L'impératif; L'expression de la quantité; L'imparfait; Le passé récent; Le présent progressif; La place de l'adjectif; La proposition relative avec "qui"; La place et la formation des adverbes en - ment. 2. Вежбе разумевања и изражавања: опис (особе, предмета, места живљења, догађаја и слично); изражавање чуђења, сумње, уверености, радости, разочарања, забринутости, незадовољства, итд; давање мишљења и савета.
    Садржај практичне наставеПрактична настава заснована на комуникативном приступу која подразумева сталну интеракцију са студентима и остваривање задатака са јасно утврђеним циљевим; вежбе се реализују кроз различите облике индивидуалног рада, рада у паровима и мањим групама.
    Литература
    1. Папић,М.- Граматика француског језика. Структурална морфосинтакса. Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1984
    2. Nouveau bescherelle. L'art de conjuger. - Hatier. Paris 2006
    3. Barthe, M. Chovelon, B. - Le français par les textes 1. PUG, 2003
    4. Barthe, M. Chovelon, B. Philogne, A.-M. - Le français par les textes 2. PUG, 2003
    5. Auge,H.- Nickel! 1, Paris, Clé Inernational, 2015.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    13
    Методе извођења наставе1. Увежбавање граматичких правила кроз вежбања припремљена уз помоћ метода за учење француског језика. 2. Настава заснована на комуникативном и на акционом приступу која подразумева сталну интеракцију са студентима и остваривање задатака са јасно утврђеним циљевим; вежбе се реализују кроз различите облике индивидуалног рада, рада у паровима и мањим групама.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања30Писмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари