1427043 - Дигитални текст 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Дигитални текст 1 | |||
Акроним | 1427043 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Број места на предмету, одслушан или положен предмет Информатички практикум 2 (студенти групе 27) или предзнање које покрива претходно наведено градиво (студенти осталих група). | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Савладавање основних принципа бележења и припреме текста у дигиталном облику. Ова знања су неопходна да би се могли разумети и савладати сложенији поступци и методе бележења дигиталног текста (на пример, формат XML) и његове даље обраде (дигитални текст на вебу и HTML). | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме принципе кодирања текста као предуслов рада са текстом у дигиталном облику. Студент је оспособљен да ради са разноврсним софтвером за обраду текста и да сложи текст у складу са основним типографским захтевима. Стечена знања му омогућавају да у будућности са лакоћом савлада софтвер за сложенију типографску обраду. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Уводне напомене о кодирању. Код, кодирање, декодирање - пример Морзеов код. Машински читљиви кодови - пример бушена картица и пругасти код. NBCD i NBCH. Кодирање симбола писама: ISO 646 IRV, ASCII. JUS I.B1.002. EBCDIC, ISO 8859, Windows CP, UNIMARC, Unicode. Увод у типографију: Историјат, типографски елементи, типографски систем мера, графички елементи у изради слога, коректорски знаци, прорачунавање рукописа, величина и врста писма, формати папира и слога, табеларни слог. Слободни софтвер за слагање сложеног математичког текста: LaTeX. Основне карактеристике. | |||
Садржај практичне наставе | Коришћење система LaTeX – радно окружење. Форматирање пасуса: размаци, наводници, цртице, специјални знаци, акценти, карактеристике фонтова. Класе докумената: величина фонта, величина папира, формат странице, стил странице, нумерисање страница, постављање величина, делови документа. Излагање докумената, окружења: quote, quotation, verse, itemize, enumerate, description. Пакети и њихово укључивање. Табулација и табеле, окружење tabular. Слагање математичког текста: у тексту и изложено, индекси, симболи, операције, релације, велики симболи, једначине и њихово нумерисање. Аутоматски формиран текст (садржај и индекс), покретни елементи, окружења: figure и table, унакрсне референце, фусноте и белешке на маргини. Подела речи на крају ретка. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | монолошке, интерактивно-комуникативне, интерактивне (рад за рачунаром у присуству наставника или сарадника) | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | 21 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 24 | |||
Семинари |