1427051 - Историја књиге и библиотека 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Историја књиге и библиотека 1 | |||
Акроним | 1427051 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Да се студенти упознају и да компетентно почну да користе стручну терминологију из историје књиге и библиотека; да разумеју историјске етапе у развоју књиге, писма и библиотека и међусобну условљености развоја друштва и развоја књиге и библиотека; да студенти стекну стварање солидна знања неопходна за наредне курсеве из области историје књиге и библиотека, архивистике, музеологије и компаративног библиотекарства. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Разумевање основних закономерности у развоју књиге и библиотека до периода хуманизма и ренесансе. Предмет је од суштинског значаја за разумевање наредних курсева из области историје књиге и библиотека, компаративног библиотекарства, архивистике, музеологије, али и полазиште за наставу библиотекарства. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Настава се фокусира на три значајна културолошка феномена: писмо, књигу и библиотеке. Развој писма и књиге разматра се у контексту историјских, економских и социјалних услова који обезбеђују напредовање библиотека. Генерички појам књиге; облик и карактеристике књиге кроз векове; феномени писања и читања у историјској перспективи; материјали и оруђа за писање; споменици рукописне културе; писарски и преписивачки центри средњег века; библиотеке старог века; манастирске, дворске и владарске библиотеке средњег века; књига и библиотеке у Византији; средњовековни европски градови и традиција писања; средњовековни универзитети, настава и дистрибуција знања; хуманизам као идеал; ученост, књига и библиотеке у доба хуманизма и ренесансе; послови библиотекара кроз векове. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Монолошки, интерактивно-комуникативни, темати. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 55 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари | 20 |