2101263 - Словеначки језик - јужнословенски 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Словеначки језик - јужнословенски 1 | |||
Акроним | 2101263 | |||
Студијски програм | Српски језик и књижевност | |||
Модул | Српски језик и књижевност - филологија и лингвистика, Српски језик и књижевност - филологија и настава | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | без услова | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студент ће се упознати са местом словеначког језика међу другим европским и јужнословенским језицима, као и основама развоја словеначког језика и словеначког књижевног језика. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент познаје најважније догађаје и имена из историје словеначког језика, упознат је са основама развоја словеначког књижевног језика. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/Slovenacki-jezik-01.pdf | |||
Садржај теоријске наставе | Вежбања: први писани споменици словеначког језика, почеци развоја словеначког књижевног језика. Период реформације у словеначкој култури. Најзначајнији аутори који су утицали на развој словеначке писмености: Трубар, Бохорич, Далматин, Крељ; Валвазор; Копитар; Прешерен, Левстик, Цанкар. Мотиви у словеначком народном стваралаштву и њихови одјеци у књижевности | |||
Садржај практичне наставе | / | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, рад у групама, консултације, самосталан рад код куће. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |