2104034 - Савремени бугарски језик Г-4
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Савремени бугарски језик Г-4 | |||
| Акроним | 2104034 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени бугарски језик Г-3. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање комуникативних вештина на нивоу Б1. Успешно савладавање студијског програма који се односи на знања и вештине коjи су предвиђени у Заjедничком европском оквиру за jезике за ниво Б1. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент ће моћи да одговори на захтеве слушања, разумевања, писања и комуникациjе за ниво Б1. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Глаголски придев трпни. Грађење и употреба пасива у бугарском језику. Употреба пасива са повратним глаголима. Потенцијал. Систем глаголских времена у бугарском језику. Употреба глаголских времена са акцентом на међујезичкој асиметрији. Глаголска именица. Начини изражавања евиденцијалности у бугарском језику и типови евиденцијалности. Творба глагола. Утврђивање упитних, односних, неодређених, одричних и општих заменица. Употреба предлога. | |||
| Садржај практичне наставе | Примена знања усвојеног на теоријској настави. Говорне вежбе. Слушање и разумевање. Писање есеја. Граматичка вежбања. Диктати. Превод. Усмене презентације. Лексичке теме: У кухињи. Рецепти. Путовање и туризам. Културе и традиције других народа. Пословни састанак. Називи професија. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 7 | |||
| Методе извођења наставе | Интерактивно-комуникативни метод (вежбања, самостални рад, рад у групама). Коришћење мултимедијалног садржаја. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 20 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
