Навигација

Опис предмета

2108938 - Проза Франца Кафке

Спецификација предмета
НазивПроза Франца Кафке
Акроним2108938
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са модернистичком прозом у њеном естетски и семантички особеном изразу у Кафкином делу. Упознавање са формално-садржинским специфичностима Кафкиних приповедака и романа.
      Исходи учења (стечена знања)Овладавање основним методима за литерарно-формално и херменеутички целовито истраживање Кафкиног дела.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttp://www.old.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/OK-Proza-Franca-kafke.pdf
      Садржај теоријске наставеОбрада Кафкиних кратких прича (Укрштање), приповедака (Уметник у гладовању) и романа (Замак) у контексту како немачког експресионизма, тако и највиших прозних достигнућа европског модернизма. Указивање на формално-садржинске специфичности Кафкиног дела с нагласком на естетички најсложенијим проблемима попут хумора и ироније, као и на питањима формалне и смисаоне недовршености.
      Садржај практичне наставеАпликација објашњених интерпретативних метода на конкретним примерима Кафкиних приповедних текстова.
      Литература
      1. Франц Кафка, Процес, Просвета, 1987.
      2. Ф. Кафка, Замак, Нолит, 1978.
      3. Ф. Кафка, Целокупне приповетке, БМГ, 1999.
      4. Валтер Бењамин, Есеји, Нолит, Београд, 1974.
      5. Зоран Глушчевић, Кафка – кривица и казна, Слово љубве, Београд, 1980.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије, херменеутичке вежбе, самосталан рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања40Писмени испит60
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари