2113021 - Италијански језик 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Италијански језик 1 | |||
Акроним | 2113021 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Стицање основних знања о фонетици, фонологији, лексици, морфологији и синтакси италијанског језика. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће умети да примени на тексту и да писмено и усмено изложи стечена теоријска знања о фонетици, фонологији, лексици, морфологији и синтакси италијанског језика. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Италијанска абецеда и гласови; правила читања и писања. Дигтонг, трифтонг, покретни дифтонг, хијат, акценат, подела речи на слогове, елизија, troncamento. Правилна и неправилна множина именица, непроменљиве именице. Придеви: aggettivi mobili e immobili, непроменљиви придеви. Слагање именица и придева; положај придева. Личне заменице у функцији субјекта, complemento di termine, complemento oggetto (наглашене и ненаглашене): облици, употреба и положај. Одређени, неодређени и партитивни члан: облици и употреба. Описни и неодређени придеви. Присвојни и показни придеви и заменице. Основни и редни бројеви. Прилози: грађење и положај. Апсолутни суперлатив придева и прилога. Глаголска времена и начини: индикатив презента; passato prossimo; кондиционал садашњи и прошли; индикатив имперфекта; trapassato prossimo; неправилни облици партиципа прошлог, слагање партиципа прошлог са субјектом и објектом. Врсте повратних глагола. 'Si' impersonale, 'si' passivante у простим временима. Stare + gerundio. Предлози и preposizioni articolate: облици и употреба. Партикуле 'ci' и 'ne'. Релативне заменице che и cui. Дупла негација. Дислокација директног објекта. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе на часу, самосталан рад, примена теоријских знања на одговарајуће писане текстове на рецептивном и продуктивном нивоу. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусија, самосталан рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 40 | ||
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |