2129042 - Мађарска књижевност 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Мађарска књижевност 2 | |||
Акроним | 2129042 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписан модул Мађарски језик, књижевност, култура. Студент је одслушао предмет Мађарска књижевност 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са барокним погледом на свет и главним ауторима и делима мађарске барокне књижевности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће упознати правце књижевности са краја XVII и током целог XVIII века. Упознаће поред књижевног барока и друге облике барокне уметности, са нагласком на музику и градитељство. Упознаће и контакте мађарског барока са европским бароком, а стећи ће увид у почетке рационализма у мађарској култури после барока, рококоа, сентиментализма и бидермајера. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Поглед на свет барока, 2. Барокни еп, 3. Барокна лирика, 4. Барок у односу на ренесансу и средњи век, 5. Барокна протестантска култура, 6. Барокна католичка култура, 7. Мађарска барокна књижевност, 8. Пазмањ Петер, 9. Зрињи и Тасо, 10. Опсада Сигета Миклоша Зрињија, 11. Прве мађарске песникиње: Ката Сидониа Петреци, 12. Ђенђеши Иштван, 13. Рококо: Келемен Микеш, 14. 1772: крај старе мађарске књижевности и културе, 15. Почетак просветитељства у Мађарској. | |||
Садржај практичне наставе | 1. Књижевност барока: репрезентативни текстови, 2. Развој ердељске прозе. Јанош Апапцаи Чере: Мађарска енциклопедија, 3. Миклош Мистотфалуши Киш, 4. Миклош Бетлен: Мемоари, 5. Књижевност XVIII века. Ференц Ракоци II,6. Рукописна поезија XVIII века, 7. Песме куруца с почетка XVIII века, 8. Петер Пазмањ: проповеди, 9. Молнар Сенци Алберт, 10. Никола Зрињски: Опсада Сигета, 11. Иштван Ђенђеши, 12. Келемен Микеш. Писмо као књижевна врста. Писма из Турске, 13. Касни барок и рококо: Ференц Фалуди. Ласло Амаде, 14. Почеци књижевности просветитељства. Ђерђ Бешењеи, 15. Рекапитулација | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Књижевно-историјска метода. Предавања, дискусије. Студент активно учествује у настави.На предавањима ће се водити разговори о барокним и рококо облицима, језику и садржајима културе и књижевности. На часовима вежбања студенти ће се упознати са најважнијим текстуалним документима с краја XVII i XVIII века. Уз помоћ ће се одломци књижевних текстова преводити. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |