21М0131 - Историја српског књижевног језика у словенском контексту
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Историја српског књижевног језика у словенском контексту | |||
Акроним | 21М0131 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура,Српски језик | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика, модул Српски језик као страни за слависте | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Проучавање историје српског књижевног језика у контексту развоја осталих словенских књижевних језика. Разматрање механизама стандардизације словенских језика. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да буду способни да критички сагледавају процес формирања српског књижевног језика из угла развоја књижевних језика осталих словенских народа. Студенти треба да се упознају са основним појмовима из области славистичке стандардологије. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Настанак и развитак различитих типова српског књижевног језика у словенском контексту који је подразумевао два духовна и културна окружења: Slavia orthodoxa и Slavia romana. Словенска књижевнојезичка прожимања и утицаји у српскословенској, рускословенској и славеносрпској епохи. Дубровачка писменост у контексту Slavia romana. Заједничке тенденције при стандардизацији словенских језика у 19. веку. Конвергентни и дивергентни процеси у стандардизацији словенских језика. Типови стандардизације словенских језика. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | Усмени испит | 10 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 10 |