1408036 - Практикум из историје опште књижевности 6
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Практикум из историје опште књижевности 6 | |||
Акроним | 1408036 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Француски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање књижевности реализма и натурализма, у складу са програмом предмета Историја опште књижевности 6. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Стицање способности за препознавање и тумачење књижевних дела реализма и натурализма. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.old.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/OK-Praktikum-6.pdf | |||
Садржај теоријске наставе | Историјски преглед кретања у прози 19. века у различитим националним књижевностима (руској, француској, енглеској). Анализа поетике модерног романа, утврђивање спреге између посебних ауторских поетика и њихових уметничких остварења. | |||
Садржај практичне наставе | Структура и мотивација Стендаловог романа Црвено и црно. Реалистичко обликовање Балзакових романа Изгубљене илузије и Чича-Горио. Поступци и теме у Флоберовом делу Госпођа Бовари. Приповедање и естетизација историјске грађе у Флоберовом Сентименталном васпитању. Хумор, гротеска, иронија, сатира и сентименталност у Дикенсовим делима Велика очекивања и Суморна кућа. Наративни поступак, композиција, перспективизација и карактеризација ликова у Текеријевом роману Вашар таштине. Психолошко профилисање ликова и социјални слој у роману Мидлмарч Џ. Елиотове. Многострукост приступа и гротескни реализам у Гогољевим Петроградским приповеткама. Структура, реалистички елементи и проблем сувишног човека у роману М. Ј. Љермонтова Јунак нашег доба. Нихилизам код Тургењева и одлике и смисао Ловчевих записа. Утицаји на Достојевског и питање смисаоног „вишегласја” његовог дела Браћа Карамазови. Гогољевски слој прозе Достојевског; психолошка и идеолошка мотивација и смисаона целина романа Браћа Карамазови. Толстојеви наративни поступци и приказивање смрти. Анализа поступака и однос према историјској грађи у Толстојевом роману Рат и мир. Одлике Золиног реализма и натурализма у Жерминалу. Општи преглед поступака и мотивације у Чеховљевој прози и анализа Даме с псетанцетом. Чеховљеве драме: структура, мотивација и смисао. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусија, самосталан рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |