1408036 - Praktikum iz istorije opšte književnosti 6
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Praktikum iz istorije opšte književnosti 6 | |||
Akronim | 1408036 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje književnosti realizma i naturalizma, u skladu sa programom predmeta Istorija opšte književnosti 6. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje sposobnosti za prepoznavanje i tumačenje književnih dela realizma i naturalizma. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | http://www.old.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/OK-Praktikum-6.pdf | |||
Sadržaj teorijske nastave | Istorijski pregled kretanja u prozi 19. veka u različitim nacionalnim književnostima (ruskoj, francuskoj, engleskoj). Analiza poetike modernog romana, utvrđivanje sprege između posebnih autorskih poetika i njihovih umetničkih ostvarenja. | |||
Sadržaj praktične nastave | Struktura i motivacija Stendalovog romana Crveno i crno. Realističko oblikovanje Balzakovih romana Izgubljene iluzije i Čiča-Gorio. Postupci i teme u Floberovom delu Gospođa Bovari. Pripovedanje i estetizacija istorijske građe u Floberovom Sentimentalnom vaspitanju. Humor, groteska, ironija, satira i sentimentalnost u Dikensovim delima Velika očekivanja i Sumorna kuća. Narativni postupak, kompozicija, perspektivizacija i karakterizacija likova u Tekerijevom romanu Vašar taštine. Psihološko profilisanje likova i socijalni sloj u romanu Midlmarč Dž. Eliotove. Mnogostrukost pristupa i groteskni realizam u Gogoljevim Petrogradskim pripovetkama. Struktura, realistički elementi i problem suvišnog čoveka u romanu M. J. Ljermontova Junak našeg doba. Nihilizam kod Turgenjeva i odlike i smisao Lovčevih zapisa. Uticaji na Dostojevskog i pitanje smisaonog „višeglasja” njegovog dela Braća Karamazovi. Gogoljevski sloj proze Dostojevskog; psihološka i ideološka motivacija i smisaona celina romana Braća Karamazovi. Tolstojevi narativni postupci i prikazivanje smrti. Analiza postupaka i odnos prema istorijskoj građi u Tolstojevom romanu Rat i mir. Odlike Zolinog realizma i naturalizma u Žerminalu. Opšti pregled postupaka i motivacije u Čehovljevoj prozi i analiza Dame s psetancetom. Čehovljeve drame: struktura, motivacija i smisao. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 3 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, diskusija, samostalan rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |