1411045 - Чешка књижевност 5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Чешка књижевност 5 | |||
Акроним | 1411045 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Слушање предавања након одслушаних курсева Чeшка књижевност 3 и 4. Полагање испита из предемта Чешка књижевност 5 тек након положеног испита Чешка књижевност 4. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ курса је упознавање студента са књижевно-историјским и уметничким развојем чешке поезије периода модерне, Fin-de-siècle, међуратног периода и авангарде, а с тим у вези и стицање знања о знаменитим ствараоцима различитих праваца као што су декаденција, симболизам, импресионизам, пролетерска поезија, поетизам, надреализам и сл. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити способни за самосталну анализу и проучавање песничких дела чешких аутора, развијених способности упоређивања песничких дела чешких аутора са делима српске, европске и светске књижевности насталим у истом периоду, уз умешност објашњавања функције и улоге поезије 20. века. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Чешка поезија на прелому два века. Књижевно-историјски преглед најзначајнијих песничких праваца, група и појава у чешкој поезији 20.века. Појаве модерне и декаденције, те њихово повезивање са појмовима Fin-de-siècle и La belle époque; преглед поезије чешког импресионизма и симболизма; представљање појaве анархизма у чешкој поезији. Представљање појаве авангардних тенденција у развoју поезије; тумачење функције пролетерске поезије, појаве поетизма, чешке надреалистичке скупине. Живот и песничко стваралаштво Волкера, Сајферта, Незвала, Халаса, Холана, Скацела. Оснивање групе 42. Чешка поезија друге половине 20. века. | |||
Садржај практичне наставе | Читање и анализа песама и збирки одабраних чешких песника 20. века и компаративна анализа песничких дела чешких аутора и значајнијих дела српске и европске књижевности. Декадентна поезија: Arnošt Procházka, Karel Hlaváček, Jiří Karásek z Lvovic, Stanislav Kostka Neumann. мпресионистичка поезија: Antonín Sova. Симболистичка поезија: Antonín Sova, Otokar Březina. Бунтовници-анархисти: Petr Bezruč, Viktor Dyk,František Gellner, Fráňa Šrámek, Karel Toman, Stanislav Kostka Neumann, Jiří Mahen. Пролетерска поезија: Jiří Wolker. Чешки поетизам: Vítězslav Nezval, Jaroslav Seifert, Konstantin Biebl, Vladimír Holan, Vilém Závada, František Halas. Преглед и анализа песничког стваралаштва изабраних песника: Jiří Wolker, Jaroslav Seifert, Vítězslav Nezval, František Halas, Vladimír Holan, Jan Skácel. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, читање и рецитовање поезије, превод и препев, писање есеја. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 70 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |