1414055 - Историја француског језика 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Историја француског језика 1 | |||
Акроним | 1414055 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Латински језик 4. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са историјским развојем француског језика од латинске епохе до савременог француског. Развијање способности за повезивање дијахронијских појава и њихових последица у савременом француском језику. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног семестра студент познаје фонетски развој од латинског до савременог француског језика и у стању је да разуме једноставније реченичне структуре старофранцуског језика. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Особености вулгарног латинског. Етапе развоја француског језика. Фонетски развој. Промене природе латинских вокала. Протетични вокал. Вокал у ненаглашеној пенултими. Прва дифтонгација. Вокали у хијату. Вокали у ултими. Потпорни вокал. Друга дифтонгација. Назализације и деназализација. Прва палатализација. Лажне палатализације. Развој консонаната у слабом положају. Друга палатализација. Прелазни консонант. Консонантске групе. Вокализација /l/ и /ʎ/. Редукција африката. | |||
Садржај практичне наставе | Тумачење, граматичка и лексичка анализа текстова од XI до XVI века. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, анализа старофранцуских текстова, дискусије, тестови. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |