Навигација

Опис предмета

1414067 - Методика наставе француског језика 1

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе француског језика 1
Акроним1414067
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Француски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПоложени испити Савремени француски језик 5 и 6, Синтаксе и семантике француских глаголских времена 1 и 2.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПовезивање теоријског знања са наставном праксом, упућивање у дидактичке приступе применљиве у настави, првенствено у оне засноване на савременим дидактичким теоријама. Формирање наставника који размишљају о својој наставној пракси - о понашању у разреду, о избору дидактичких приступа, садржаја, наставних метода, материјала, техничких средстава, језичких вежбања и комуникативних задатака, о организацији часа и евалуацији.
      Исходи учења (стечена знања)На крају првог семестра студенти могу да напишу детаљну припрему за час и да своја знања искористе за писање записника са посматрања часа у школи.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеоријска настава обухвата: појмовно и терминолошко одређење науке о учењу и настави страних језика, упознавање са циљевима и појмовима савремене дидактике француског језика као страног, као и са наставничким компетенцијама, особеностима ученика и стратегијама учења, историјски преглед методских система, методику часа француског језика (форме рада, писање припреме за час).
      Садржај практичне наставеПрактична настава садржи два вида вежби: 1. огледни часови које држе сами студенти пред својим колегама по уџбеницима француског језика за основне и средње школе, као и по сопственој замисли на неком другом страном језику (немачки, арапски, шпански) уз примену научених стратегија 2. обавезно опсервирање часова француског језика у основним и средњим шклама (2-4 часа) уз вођење записника о запажањима на часу.
      Литература
      1. J.P.Robert, E.Rosen, C.Reinhardt, Faire classe en FLE: Une approche actionnelle et pragmatique, Hachette, 2001.
      2. Jean-Pierre Robert, Dictionnaire pratique de didactique du FLE, Ophrys, 2008.
      3. Татјана Шотра, Дидактика француског као страног језика, Филолошки факултет, 2010.
      4. Оливера Дурбаба, Теорија и пракса учења и наставе страних језика, Завод за уџбенике, 2011.
      5. C. Germain, Evolution de l'enseignement des langues, CLE, 2001.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      13
      Методе извођења наставеПредавања, наставна пракса, примена метода у самосталној симулацији часа француског језика, индивидуалан и колективан рад - план часа, дискусија поводом одржаног часа француског језика или неког другог страног језика.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична настава15Усмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари15