Navigacija

Opis predmeta

1414067 - Metodika nastave francuskog jezika 1

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave francuskog jezika 1
Akronim 1414067
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Francuski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Položeni ispiti Savremeni francuski jezik 5 i 6, Sintakse i semantike francuskih glagolskih vremena 1 i 2. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Povezivanje teorijskog znanja sa nastavnom praksom, upućivanje u didaktičke pristupe primenljive u nastavi, prvenstveno u one zasnovane na savremenim didaktičkim teorijama. Formiranje nastavnika koji razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi - o ponašanju u razredu, o izboru didaktičkih pristupa, sadržaja, nastavnih metoda, materijala, tehničkih sredstava, jezičkih vežbanja i komunikativnih zadataka, o organizaciji časa i evaluaciji.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Na kraju prvog semestra studenti mogu da napišu detaljnu pripremu za čas i da svoja znanja iskoriste za pisanje zapisnika sa posmatranja časa u školi.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Teorijska nastava obuhvata: pojmovno i terminološko određenje nauke o učenju i nastavi stranih jezika, upoznavanje sa ciljevima i pojmovima savremene didaktike francuskog jezika kao stranog, kao i sa nastavničkim kompetencijama, osobenostima učenika i strategijama učenja, istorijski pregled metodskih sistema, metodiku časa francuskog jezika (forme rada, pisanje pripreme za čas).
      Sadržaj praktične nastave Praktična nastava sadrži dva vida vežbi: 1. ogledni časovi koje drže sami studenti pred svojim kolegama po udžbenicima francuskog jezika za osnovne i srednje škole, kao i po sopstvenoj zamisli na nekom drugom stranom jeziku (nemački, arapski, španski) uz primenu naučenih strategija 2. obavezno opserviranje časova francuskog jezika u osnovnim i srednjim šklama (2-4 časa) uz vođenje zapisnika o zapažanjima na času.
      Literatura
      1. J.P.Robert, E.Rosen, C.Reinhardt, Faire classe en FLE: Une approche actionnelle et pragmatique, Hachette, 2001.
      2. Jean-Pierre Robert, Dictionnaire pratique de didactique du FLE, Ophrys, 2008.
      3. Tatjana Šotra, Didaktika francuskog kao stranog jezika, Filološki fakultet, 2010.
      4. Olivera Durbaba, Teorija i praksa učenja i nastave stranih jezika, Zavod za udžbenike, 2011.
      5. C. Germain, Evolution de l'enseignement des langues, CLE, 2001.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      1 3
      Metode izvođenja nastave Predavanja, nastavna praksa, primena metoda u samostalnoj simulaciji časa francuskog jezika, individualan i kolektivan rad - plan časa, diskusija povodom održanog časa francuskog jezika ili nekog drugog stranog jezika.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava 15 Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 15