1414067 - Metodika nastave francuskog jezika 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Metodika nastave francuskog jezika 1 | |||
Akronim | 1414067 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položeni ispiti Savremeni francuski jezik 5 i 6, Sintakse i semantike francuskih glagolskih vremena 1 i 2. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Povezivanje teorijskog znanja sa nastavnom praksom, upućivanje u didaktičke pristupe primenljive u nastavi, prvenstveno u one zasnovane na savremenim didaktičkim teorijama. Formiranje nastavnika koji razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi - o ponašanju u razredu, o izboru didaktičkih pristupa, sadržaja, nastavnih metoda, materijala, tehničkih sredstava, jezičkih vežbanja i komunikativnih zadataka, o organizaciji časa i evaluaciji. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju prvog semestra studenti mogu da napišu detaljnu pripremu za čas i da svoja znanja iskoriste za pisanje zapisnika sa posmatranja časa u školi. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Teorijska nastava obuhvata: pojmovno i terminološko određenje nauke o učenju i nastavi stranih jezika, upoznavanje sa ciljevima i pojmovima savremene didaktike francuskog jezika kao stranog, kao i sa nastavničkim kompetencijama, osobenostima učenika i strategijama učenja, istorijski pregled metodskih sistema, metodiku časa francuskog jezika (forme rada, pisanje pripreme za čas). | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava sadrži dva vida vežbi: 1. ogledni časovi koje drže sami studenti pred svojim kolegama po udžbenicima francuskog jezika za osnovne i srednje škole, kao i po sopstvenoj zamisli na nekom drugom stranom jeziku (nemački, arapski, španski) uz primenu naučenih strategija 2. obavezno opserviranje časova francuskog jezika u osnovnim i srednjim šklama (2-4 časa) uz vođenje zapisnika o zapažanjima na času. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 3 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, nastavna praksa, primena metoda u samostalnoj simulaciji časa francuskog jezika, individualan i kolektivan rad - plan časa, diskusija povodom održanog časa francuskog jezika ili nekog drugog stranog jezika. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 60 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 15 |