1418227 - Студије скандинавистике - специјални курс 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Студије скандинавистике - специјални курс 3 | |||
Акроним | 1418227 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Нема услова | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | "Способност социолингвистичке анализе језичког материјала скандинавских језика, пре свега нестандардног говора, према оквиру теорија о модификацији говора, теорија о врстама израза нестандардног говора и мотивима за њихову употребу, тј. коришћењем методолошких поступака и техника својствених, пре свега, социолингвистици. Повезивање социолингвистичког теоријског оквира са концептуалним методом. Стицање знања о разлозима за постојање разлика у тематици израза нестандардног говора између скандинавских језика и српског, као и о значају поседовања тог знања у учењу и овладавању Л2. " | |||
Исходи учења (стечена знања) | "Кандидат познаје основе методологије истраживања у оквиру социлингвистичких и семантичких теорија примењених на нестандардни говор, уме критички да промишља о предностима и манама одређених метода; познаје могућности практичне примене обрађених метода истраживања; кандидат уме да примени методе проучаване на курсу у анализи језичког материјала савремених скандинавских језика. " | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основни методолошки поступци у оквиру теорија о модификацији говора, теорија о врстама израза нестандардног говора и мотивима за њихову употребу, модела прагматичне еквиваленције, анализа и примена концептуалног метода на нестандардни говор и др.: стварање слике идентитета бирањем одређеног кода, посматрање нестандардног говора као кода супротставњеног стандардном говору, разлике у когнитивним културним моделима као услов за постојање разлика у тематици израза нестандардног говора између скандинавских језика и српског (под окриљем когнитивне антропологије). | |||
Садржај практичне наставе | Критичко промишљање коришћења одређених метода у постојећим социолингвистичким и семантичким анализама вршеним на материјалу скандинавских језика и примена проучаваних метода у самосталном истраживачком раду - социолингвистичка анализа језичког материјала скандинавских језика. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |