1418227 - Studije skandinavistike - specijalni kurs 3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Studije skandinavistike - specijalni kurs 3 | |||
Akronim | 1418227 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Nema uslova | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | "Sposobnost sociolingvističke analize jezičkog materijala skandinavskih jezika, pre svega nestandardnog govora, prema okviru teorija o modifikaciji govora, teorija o vrstama izraza nestandardnog govora i motivima za njihovu upotrebu, tj. korišćenjem metodoloških postupaka i tehnika svojstvenih, pre svega, sociolingvistici. Povezivanje sociolingvističkog teorijskog okvira sa konceptualnim metodom. Sticanje znanja o razlozima za postojanje razlika u tematici izraza nestandardnog govora između skandinavskih jezika i srpskog, kao i o značaju posedovanja tog znanja u učenju i ovladavanju L2. " | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | "Kandidat poznaje osnove metodologije istraživanja u okviru socilingvističkih i semantičkih teorija primenjenih na nestandardni govor, ume kritički da promišlja o prednostima i manama određenih metoda; poznaje mogućnosti praktične primene obrađenih metoda istraživanja; kandidat ume da primeni metode proučavane na kursu u analizi jezičkog materijala savremenih skandinavskih jezika. " | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovni metodološki postupci u okviru teorija o modifikaciji govora, teorija o vrstama izraza nestandardnog govora i motivima za njihovu upotrebu, modela pragmatične ekvivalencije, analiza i primena konceptualnog metoda na nestandardni govor i dr.: stvaranje slike identiteta biranjem određenog koda, posmatranje nestandardnog govora kao koda suprotstavnjenog standardnom govoru, razlike u kognitivnim kulturnim modelima kao uslov za postojanje razlika u tematici izraza nestandardnog govora između skandinavskih jezika i srpskog (pod okriljem kognitivne antropologije). | |||
Sadržaj praktične nastave | Kritičko promišljanje korišćenja određenih metoda u postojećim sociolingvističkim i semantičkim analizama vršenim na materijalu skandinavskih jezika i primena proučavanih metoda u samostalnom istraživačkom radu - sociolingvistička analiza jezičkog materijala skandinavskih jezika. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |