1427056 - Процеси управљања у библиотекама
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Процеси управљања у библиотекама | |||
Акроним | 1427056 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Савремени принципи управљања организацијама културе и образовања воде студенте ка бољем разумевању окружења у коме библиотеке раде и рационалнијем сагледавању доприноса који оне могу да пруже укупном друштвеном развоју. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти би требало да овладају терминологијом и методологијом управљања, да стекну теоријска и практична знања о процесима планирања, организовања, вођења и контроле уопште, али и специфичностима које захтевају библиотеке и библиотечко-информациони системи у том погледу. Менаџмент принципи информатичке привреде и менаџмент принципи наступајућег доба знања, које обухвата овај предмет, обезбеђују будуће компетентно ангажовање у области управљања библиотекама утемељено на способности стратегијског размишљања и позиционирања библиотеке у окружењу. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основи теорије менаџмента; управљање библиотекама у светлу основних менаџмент принципа; библиотека као организација; бирократско и органско организовање; оперативно и стратешко планирање у библиотекама; израда стратешког плана; тимови и тимски рад, лидерство у библиотекама; руковођење запосленима; стандарди квалитета у библиотекама; евалуација рада библиотека; управљање знањем; друштво знања и менаџмент знања | |||
Садржај практичне наставе | Пионири и класици менаџмента (Фредерик Тејлор, Макс Вебер, Едвардс Деминг, Џозеф Џуран, Питер Дракер); пионири библиотечког менаџмента (Мелвил Дјуи, Антонио Паници); стратешки план у библиотекама (на примеру Конгресне библиотеке у Вашингтону, Британске националне библиотеке, јавних библиотека у Денверу, Ст. Чарлсу и Шарлоту); Стратегија развоја информационог друштва у Србији;израда стратешког плана на примеру једне домаће библиотеке; нивои управљања библиотекама; израда изјаве о мисији; визија развоја и лидерство; мерење учинка и успешности библиотека; библиотека будућности | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | монолошки, интерактивно-комуникативни, практични рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 55 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |