1427056 - Procesi upravljanja u bibliotekama
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Procesi upravljanja u bibliotekama | |||
Akronim | 1427056 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Savremeni principi upravljanja organizacijama kulture i obrazovanja vode studente ka boljem razumevanju okruženja u kome biblioteke rade i racionalnijem sagledavanju doprinosa koji one mogu da pruže ukupnom društvenom razvoju. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti bi trebalo da ovladaju terminologijom i metodologijom upravljanja, da steknu teorijska i praktična znanja o procesima planiranja, organizovanja, vođenja i kontrole uopšte, ali i specifičnostima koje zahtevaju biblioteke i bibliotečko-informacioni sistemi u tom pogledu. Menadžment principi informatičke privrede i menadžment principi nastupajućeg doba znanja, koje obuhvata ovaj predmet, obezbeđuju buduće kompetentno angažovanje u oblasti upravljanja bibliotekama utemeljeno na sposobnosti strategijskog razmišljanja i pozicioniranja biblioteke u okruženju. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovi teorije menadžmenta; upravljanje bibliotekama u svetlu osnovnih menadžment principa; biblioteka kao organizacija; birokratsko i organsko organizovanje; operativno i strateško planiranje u bibliotekama; izrada strateškog plana; timovi i timski rad, liderstvo u bibliotekama; rukovođenje zaposlenima; standardi kvaliteta u bibliotekama; evaluacija rada biblioteka; upravljanje znanjem; društvo znanja i menadžment znanja | |||
Sadržaj praktične nastave | Pioniri i klasici menadžmenta (Frederik Tejlor, Maks Veber, Edvards Deming, Džozef Džuran, Piter Draker); pioniri bibliotečkog menadžmenta (Melvil Djui, Antonio Panici); strateški plan u bibliotekama (na primeru Kongresne biblioteke u Vašingtonu, Britanske nacionalne biblioteke, javnih biblioteka u Denveru, St. Čarlsu i Šarlotu); Strategija razvoja informacionog društva u Srbiji;izrada strateškog plana na primeru jedne domaće biblioteke; nivoi upravljanja bibliotekama; izrada izjave o misiji; vizija razvoja i liderstvo; merenje učinka i uspešnosti biblioteka; biblioteka budućnosti | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | monološki, interaktivno-komunikativni, praktični rad | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 55 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |