2100951 - Увод у комуникологију 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Увод у комуникологију 1 | |||
| Акроним | 2100951 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
| Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Нема услова, предмет је отворен свима. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмети Увод у Комуникологију 1 и 2 имају за циљ да студентима пруже разумевање Комуникологије као опште науке о комуникацији која се бави механизмима функционисања и смислом људског комуницирања. Посебна пажња биће посвећена медијима и дигиталним технологијама у историјском и савременом контексту, и са акцентом на критичко проматрање ових појава и њихове улоге у друштву. Циљеви: • Упознавање са основним концептима и теоретским оквирима у области Комуникологије • Разумевање улоге медија у друштву и комуникације у контексту дигиталних медија | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Исходи: • Способност примене стечених знања у циљу критичког промишљања друштва • Способност анализе и критичне процене медијских садржаја и институционалних структура • Способност креирања садржаја у складу са наученим принципима • Способност примене знања у различитим професионалним контекстима | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. (25. новембар): Уводно предавање: садржај предмета, структура предавања, предиспитне обавезе и оцењивање. 2. (2. децембар): Појам комуникације, основни појмови 3. (9. децембар): Комуникација и значење, структура комуникативног процеса 4. (16. децембар): Типови комуникације Зорица Томић: „Типови комуникације”. Поглавље шест у уџбенику Комуникологија. 5. (23. децембар): Модели комуникације 6. (30. децембар): Комуникација и масовни медији, масовна култура 7. (13. јануар): Јавност, јавно мњење, јавна сфера и публика 8. (20. јануар): Теорије медија и медијски ефекти 9. (27 . јануар): Пропаганда, манипулација и цензура; Медијска и дигитална писменост 10. (3. фебруар): Методологија и методе изучавања комуниколошких процеса | |||
| Садржај практичне наставе | Овај предмет не укључује вежбе. Међутим, предавања подразумевају активност на часу, рад у групи и дискусије у пленуму. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања уживо сваке недеље. Студенти такође активно учествују у предавањима кроз дискусије и рад у групи. Студенти имају могућност да изаберу да им се усмени испит рачуна као 100 бодова ако нису у могућности да присуствују предавањима. Студенти се моле да о томе обавесте професорку благовремено. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
