2108012 - Историја опште књижевности 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Историја опште књижевности 2 | |||
Акроним | 2108012 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан предмет Историја опште књижевности 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање студената са главним правцима развоја уметнички најважнијих литерарних жанрова у римској и позноантичкој књижевности, као и у европским раносредњовековним књижевностима, а посебно са врхунцима ових развоја у књижевним ремек-делима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета је у развијању способности код студената да у римској и позноантичкој књижевности, као и у европским раносредњовековним књижевностима, прате генеричке развоје и интертекстуалне односе који чине језичке књижевне системе, између којих генетичке, контактне и типолошке везе утемељују општу књижевност, те да разликују традиционалне књижевне жанрове који су обликовани и развијани у римској и позноантичкој књижевности, као и у европским раносредњовековним књижевностима, и да стекну критичку способност оцењивања ремек-дела као жанровских врхунаца на основу изражајних мерила успостављених у унутрашњем уметничком развоју дотичних жанрова. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/opsta-knjizevnosti-i-teorija-knjizevnosti/studijski-program/ | |||
Садржај теоријске наставе | Садржај предмета: теоријска настава се заснива на упознавању са књижевним облицима преко примера репрезентативних дела, на прегледу генеричких поредака којима ова припадају и жанровских историјских развоја који чине римску и позноантичку књижевност, као и европске раносредњовековне књижевности, те на указивању на вишесмерне интертекстуалне везе. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, интерактивна настава, дискусије. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |