Навигација

Опис предмета

2108931 - Трагички јунак

Спецификација предмета
НазивТрагички јунак
Акроним2108931
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је овладавање основним књижевно-теоријским знањима о трагичком јунаку књижевних дела антике.
      Исходи учења (стечена знања)Исход предмета је примена стечених теоријских знања у разумевању функционисања античке трагедије и епа.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttp://www.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/studProg/oktk/OK-Tragicki-junak.pdf
      Садржај теоријске наставеТрагичка мисао у античкој Грчкој.Хомерови епови и трагика јунака.Ахилеј и трагичност ратничког идеала.Хекторова трагедија.Аристотел о трагичком јунаку.Аристотел о кривици трагичког јунака.Етика и трагика.Трагички јунак и облици изазивања трагичког páthosa.Фабула и карактер трагичког јунака.Хегелово виђење трагичког јунака.Ничеово разумевање трагичког јунака.Метафизичке силе и трагички јунак.Индивидуалност трагичког јунака.Страст као покретач поступака јунака.
      Садржај практичне наставеВежбе, дискусије, студијски рад.
      Литература
      1. Aristotel, O pjesničkom umijeću, prevod i objašnjenja Zdeslav Dukat, August Cesarec, Zagreb 1983.
      2. Seth L. Schein, Smrtni junak, Zagreb, Globus, 1989.
      3. R. D. Dawe, „Neka razmišljanja o ate i hamartiji“, Književna smotra, 1978, br. 31-32, str. 86-103.
      4. Хегел, "О трагедији", у књизи Теорија трагедије, приредио Зоран Стојановић, Београд, Нолит, 1984, стр. 38-57.
      5. Niče, Rođenje tragedije, Beograd, BIGZ, 1983.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије, самосталан рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања50Писмени испит50
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари