2108931 - Трагички јунак
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Трагички јунак | |||
| Акроним | 2108931 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
| Модул | модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је овладавање основним књижевно-теоријским знањима о трагичком јунаку књижевних дела антике. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета је примена стечених теоријских знања у разумевању функционисања античке трагедије и епа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Линк ка страници предмета | http://www.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/studProg/oktk/OK-Tragicki-junak.pdf | |||
| Садржај теоријске наставе | Трагичка мисао у античкој Грчкој.Хомерови епови и трагика јунака.Ахилеј и трагичност ратничког идеала.Хекторова трагедија.Аристотел о трагичком јунаку.Аристотел о кривици трагичког јунака.Етика и трагика.Трагички јунак и облици изазивања трагичког páthosa.Фабула и карактер трагичког јунака.Хегелово виђење трагичког јунака.Ничеово разумевање трагичког јунака.Метафизичке силе и трагички јунак.Индивидуалност трагичког јунака.Страст као покретач поступака јунака. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе, дискусије, студијски рад. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, самосталан рад. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 50 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
