Навигација

Опис предмета

2108955 - Идеја модерног универзитета и студије књижевности

Спецификација предмета
НазивИдеја модерног универзитета и студије књижевности
Акроним2108955
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са појмовима културе, језика, нације и историје (националне) књижевности у касном 18. и 19. веку у Европи, али и скретање пажње на нека важна савремена схватања тих појмова; упознавање студената са значајем који је задобила идеја (националног) образовања у овом историјском периоду, уз посебан осврт на оснивање одсека за студије књижевности.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти стичу знање да разумеју везе између књижевности и културног/друштвеног/политичког контекста касног 18. и 19. века у Европи.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПредавања истичу значај и улогу образовања, а посебно хуманистичких наука у касном 18. и 19. веку у Европи, с посебним нагласком на студије књижевности. Значај студија књижевности разматра се на основу примарних текстова (на пример, Метјуа Арнолда и Ф. Р. Ливиса), као и секундарне литературе (текстова и студија Џералда Графа, Била Ридингса, Терија Иглтона, Роберта Јанга).
      Садржај практичне наставеЧитање и тумачење књижевноисторијских и књижевнотеоријских текстова; студентске презентације и дискусије; употреба обрађених појмова у разумевању историје књижевности.
      Литература
      1. Thomas P. Miller, The Formation of College English. Rhetoric and Belles Lettres in the British Cultural Provinces (University of Pittsburgh Press, 1997).
      2. Peter Uwe Hohendahl, Building a National Literature: The Case of Germany 1830-1870, preveo sa nemačkog Renate Baron Franciscono (Ithaca and London: Cornell University Press, 1989).
      3. Gerald Graff, Professing Literature: An Institutional History (Chicago and London: The University of Chicago Press).
      4. Terry Eagleton, „Razvoj engleskog kao akademskog predmeta“, u: T. Eagleton, Književna teorija (Zagreb: SNL, 1987), 27-67.
      5. Ian Hunter, Culture and Government. The Emergence of Literary Education (The Macmillan Press LTD, 1988).
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања и дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари