Navigacija

Opis predmeta

2108955 - Ideja modernog univerziteta i studije književnosti

Specifikacija predmeta
Naziv Ideja modernog univerziteta i studije književnosti
Akronim 2108955
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Nema. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa pojmovima kulture, jezika, nacije i istorije (nacionalne) književnosti u kasnom 18. i 19. veku u Evropi, ali i skretanje pažnje na neka važna savremena shvatanja tih pojmova; upoznavanje studenata sa značajem koji je zadobila ideja (nacionalnog) obrazovanja u ovom istorijskom periodu, uz poseban osvrt na osnivanje odseka za studije književnosti.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti stiču znanje da razumeju veze između književnosti i kulturnog/društvenog/političkog konteksta kasnog 18. i 19. veka u Evropi.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Predavanja ističu značaj i ulogu obrazovanja, a posebno humanističkih nauka u kasnom 18. i 19. veku u Evropi, s posebnim naglaskom na studije književnosti. Značaj studija književnosti razmatra se na osnovu primarnih tekstova (na primer, Metjua Arnolda i F. R. Livisa), kao i sekundarne literature (tekstova i studija Džeralda Grafa, Bila Ridingsa, Terija Igltona, Roberta Janga).
      Sadržaj praktične nastave Čitanje i tumačenje književnoistorijskih i književnoteorijskih tekstova; studentske prezentacije i diskusije; upotreba obrađenih pojmova u razumevanju istorije književnosti.
      Literatura
      1. Thomas P. Miller, The Formation of College English. Rhetoric and Belles Lettres in the British Cultural Provinces (University of Pittsburgh Press, 1997).
      2. Peter Uwe Hohendahl, Building a National Literature: The Case of Germany 1830-1870, preveo sa nemačkog Renate Baron Franciscono (Ithaca and London: Cornell University Press, 1989).
      3. Gerald Graff, Professing Literature: An Institutional History (Chicago and London: The University of Chicago Press).
      4. Terry Eagleton, „Razvoj engleskog kao akademskog predmeta“, u: T. Eagleton, Književna teorija (Zagreb: SNL, 1987), 27-67.
      5. Ian Hunter, Culture and Government. The Emergence of Literary Education (The Macmillan Press LTD, 1988).
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja i diskusije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari