2111447 - Чешка књижевност 3 (друга словенска књижевност)
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Чешка књижевност 3 (друга словенска књижевност) | |||
Акроним | 2111447 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | положен испит из Чешке књижевности 1 - Друга словенска књижевност, одслушана Чешка књижевност 2 -Друга словенска књижевност. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са одликама чешке књижевности 19. века, са акцентом на књижевне и културне тенденције у периоду чешког народног препорода. Препознавање доминантних чешких књижевних праваца и група у периоду романтизма и реализма. Упознавање са српко-чешким, чешко-словачким, чешко-руским књижевним везама током 19. века и стицање способности компаративног поређења књижевних појава у словенским књижевностима овог периода. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање кључних дела чешке књижевности у периоду класицизма, романтизма и реализма. Могућност сагледавања узајамних словенских књижевних веза у овом периоду са акцентом на панславистичке тенденције и фолклорну књижевност. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Периоди развоја чешке књижевности током 19. века. Допринос чешких слависта развоју славистике. Сакупљачка делатност чешких слависта. Народни и европски романтизам у чешкој књижевости у поређењу да романтичарским тенденцијама у другим словенским књижевностима. Реалистичке тенденције у чешкој књижевности друге половине 19. века. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа одабраних дела, интерактивна настава, самостални рад, израда есеја. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, интерактивна настава, усмено представљање прочитаних дела, дискусија, израда есеја. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |