Навигација

Опис предмета

2124045 - Кинеска књижевност 3

Спецификација предмета
НазивКинеска књижевност 3
Акроним2124045
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезни/изборни
      Условљеност другим предметимаУслов за слушање:уписана трећа година студија и одслушана Кинеска књижевност 2; Услов за полагање: положена Кинеска књижевност 2.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтудент се упознаје с развојем кинеске књижевности и књижевне теорије за време културног препорода Покрета четвртог маја.
      Исходи учења (стечена знања)Студент је у стању да опише књижевно-културни препород Покрета четвртог маја; тумачи и анализира књижевна дела настала у том периоду; да објасни специфичности тог сегмента кинеске модерне књижевности које проистичу из размене искустава Кине и Запада.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОвај предмет, с једне стране, обухвата преглед развоја књижевне теорије у периоду културног препорода Покрета четвртог маја, с посебним освртом на реформу књижевности, затим на увођење говорног језика као књижевног и на превладавајуће књижевне покрете као што су романтизам, реализам и модернизам. С друге стране, после прегледа развоја књижевности тог времена, појединачно за прозу и поезију, анализираћемо и тумачићемо одабране Лу Сунове и Ју Дафуове приповетке и Гуо Можуову и Вен Јидуову поезију.
      Садржај практичне наставеДискусија на задате теме.
      Литература
      1. Brown, Carolyn: The Paradigm of the Iron House: Shouting and Silence in Lu Hsun's Short Stories. Chinese Literature: Essays, Articles, Reviews (CLEAR), Vol. 6, No. 1/2 (Jul., 1984), pp. 101-119.
      2. Denton, Kirk, The Distant Shore: Nationalism in Yu Dafu's "Sinking" Chinese Literature: Essays, Articles, Reviews (CLEAR), Vol. 14 (Dec., 1992), pp. 107-123.
      3. Pavlović, Mirjana: Teorijska ishodišta moderne kineske književnosti 1898-1925. U zborniku Tragovi, prir. Radosav Pušić. Beograd: Filološki fakultet, 2004, str. 238-257.
      4. Pavlović, Mirjana:„Kritika tradicije u Lu Sjunovom ʻDnevniku jednog ludaka’“. Orijentalistika – juče – danas - sutra. Prir. Anđelka Mitrović. Filološki fakultet, Beograd, 2019. Str. 551-560.
      5. Lee, Leo Ou-fan: Literary Trends: The Quest for Modernity u Goldman, Merle (ed.), The Intellectual History of Modern China, Cambridge University F9Press, 2002, str. 142-195.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      11
      Методе извођења наставеПредавања, усмена излагања, разговор, писање семинарског рада,
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит70
      Практична настава15Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари