2125023 - Албански језик 3
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Албански језик 3 | |||
| Акроним | 2125023 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Албански језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Положен испит из Албанског језика 2 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Усвајање правила албанског језика из области које су обухваћене програмом. Упознавање са текстом (морфемска, творбена, морфолошка и синтаксичка анализа) и стицање знања за успешно решавање граматичке вежбе. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент је начио правила језика из области граматике у оквиру основног лексичког и фразеолошког фонда савременог албанског језика. Успешно савладава проблематику морфолошке структуре језика. Такође, може да анализира правила језика и да их упореди са другим њему познатим језицима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Поименичени бројеви, Редни бројеви. Глаголи: Класификација глагола, Прелазни и непрелазни глаголи, Категорија граматичког рода, Помоћни глаголи, Непотпуни глаголи, Копулативни глаголи, Модални глаголи, Глаголски начини (коњунктив, оптатив итд.) | |||
| Садржај практичне наставе | 1. Упознавање различитих врста речи на практичан начин (тестови, примери за врсте речи) 2. Вежбе које се састоје у концизном обнављању теоријских проблема из морфологије презентованих на предавањима. Средиште вежби чини активан практични рад на идентификацији, трансформацијама и увежбавању облика наведених врста речи на непознатим реченицама и текстовима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | 1. Интерактивна предавања са активним учешћем студената и перманентно развијање дискусије о појединим феноменима везаним за морфолошки подсистем савременог албанског језика. 2. Вежбе које се састоје у концизном обнављању теоријских проблема из морфологије презентованих на предавањима. Средиште вежби чини активан практични рад на идентификацији, трансформацијама и увежбавању облика наведених врста речи на непознатим реченицама и текстовима. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
