2125023 - Albanski jezik 3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Albanski jezik 3 | |||
Akronim | 2125023 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz Albanskog jezika 2 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Usvajanje pravila albanskog jezika iz oblasti koje su obuhvaćene programom. Upoznavanje sa tekstom (morfemska, tvorbena, morfološka i sintaksička analiza) i sticanje znanja za uspešno rešavanje gramatičke vežbe. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je načio pravila jezika iz oblasti gramatike u okviru osnovnog leksičkog i frazeološkog fonda savremenog albanskog jezika. Uspešno savladava problematiku morfološke strukture jezika. Takođe, može da analizira pravila jezika i da ih uporedi sa drugim njemu poznatim jezicima. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Poimeničeni brojevi, Redni brojevi. Glagoli: Klasifikacija glagola, Prelazni i neprelazni glagoli, Kategorija gramatičkog roda, Pomoćni glagoli, Nepotpuni glagoli, Kopulativni glagoli, Modalni glagoli, Glagolski načini (konjunktiv, optativ itd.) | |||
Sadržaj praktične nastave | 1. Upoznavanje različitih vrsta reči na praktičan način (testovi, primeri za vrste reči) 2. Vežbe koje se sastoje u konciznom obnavljanju teorijskih problema iz morfologije prezentovanih na predavanjima. Središte vežbi čini aktivan praktični rad na identifikaciji, transformacijama i uvežbavanju oblika navedenih vrsta reči na nepoznatim rečenicama i tekstovima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | 1. Interaktivna predavanja sa aktivnim učešćem studenata i permanentno razvijanje diskusije o pojedinim fenomenima vezanim za morfološki podsistem savremenog albanskog jezika. 2. Vežbe koje se sastoje u konciznom obnavljanju teorijskih problema iz morfologije prezentovanih na predavanjima. Središte vežbi čini aktivan praktični rad na identifikaciji, transformacijama i uvežbavanju oblika navedenih vrsta reči na nepoznatim rečenicama i tekstovima. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |