2129028 - Мађарски језик 8
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Мађарски језик 8 | |||
| Акроним | 2129028 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Студије хунгарологије | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета јесте да се студенти упознају са војвођанским регионалним варијететом мађарског језика. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Познавање дијалектолошких и синхроних карактеристика мађарског језика који се говори у Војводини. Језички трансфер и контактолошке карактеристике овог регионалног варијетета мађарског. Разумевање појма билингвалности у односу на појединца и у односу на језичку заједницу. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Како и када је настао војвођански регионални варијетет мађарског језика. 2. Полицентризам мађарског језика. 3. Дијалектолошке карактеристике војвођанског мађарског. 4. Шта је језички трансфер и које су његове "последице". 5. Граматичке и лексичке особености војвођанског регионалног варијетета мађарског језика са посебним освртом на компаративну лингвистику. 6. Шта је билингвалност: теорије и типови билингвализма. | |||
| Садржај практичне наставе | Препознавање разних дијактолошких текстова, синхроних и дијахроних. Способност препознавања регионалног варијетета, дијалеката и стандардног мађарског језика. Анализа разних текстова. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и вежбе. Излагање научних чињеница. Презентација одговарајућих језичких примера. Практичан рад студентата: анализа разних језичких примера, препознавање разних корпуса. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
