Навигација

Опис предмета

1400061 - Увод у естетику 1

Спецификација предмета
НазивУвод у естетику 1
Акроним1400061
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе, Наставнички профил, Филолошки профил
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема условаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтуденти се упознају са основним идејама Платона, Аристотела, Баумгартена и Канта са циљем да се успостави разумевање историјског смисла заснивања естетике као филозофске дисиплине и њеног значаја по могућност обнове односа између суштине уметности и смисла људског постојања.
      Исходи учења (стечена знања)Разумевање основних естетичких становишта и историјског контекста њиховог настанка. Упознавање са историјом естетике, са развитком, методама и врстама уметничког доживљавања и стварања. Разумевање односа између филозофије и уметности, самог карактера историје естетике, односа (и разлике) између историје естетике и историје уметности. Упознавање са значајем и значењем филозофије уметности по савремену културу.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttp://www.fil.bg.ac.rs/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/studijski-program/%d1%83%d0%b2%d0%be%d0%b4-%d1%83-%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%b5%d1%82%d0%b8%d0%ba%d1%83-1-2-%d0%b1%d0%be%d0%bb%d0%be%d1%9a%d0%b0-2015/
      Линк ка предавањимаhttp://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/raspored-predavanja/
      Садржај теоријске наставеНаставни програм обухвата предавања којима ће се, кроз историјски приступ, студентима омогућити оријентација у подручју основних проблема метафизике лепог и филозофије уметности, те упознавање и упоређивање различитих естетичких становишта и праваца. Основна оријентација курса се не може свести само на излагање историјске грађе естетике, него је покушај да се у историчном контексту, превасходно западне цивилизације, отворе питања могућности разумевања целине бића, чулности, лепоте, заснивања естетике као филозофске дисциплине, те односа уметности и филозофије кроз излагање основних идеја и појмова Платонове метафизике лепог, Аристотелове поетике, Баумгартенове естетике и Кантове критике моћи суђења.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Гилберт/Кун, Историја естетике, Дерета, Београд, 2004, Увод: „Естетика и њена историја“, стр. II-XXVII, стр. 25-73, 215-219, 238-253.
      2. Зуровац, М. Три лица лепоте, Службени гласник, Београд, 2005, стр. 9-31, 35-62, 93-127, 281-321.
      3. Хартман, Н. Естетика, Дерета, Београд, 2004, Предговор: Дамњановић М. „Да ли нас естетика мора разочарати?“, стр. 27-40.
      4. Петровић, С. Естетика, Чигоја штампа, Београд, 1996, „Увод“, „Естетика и филозофија. Предмет естетике“, стр. 5-23. „Естетичке категорије“, стр. 59-77.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари