1400062 - Увод у естетику 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у естетику 2 | |||
Акроним | 1400062 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе, Наставнички профил, Филолошки профил | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Нема услова | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студенти се упознају са основним естетичким проблемима: структуром естетског предмета, естетског акта и естетским вредностима. Упознавање са проблемом рецепције, стварања и структуре уметничких дела, смисла, система и положаја уметности, као и питањем укуса, (уметничке) критике, те естетичких категорија. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Разумевање основних естетичких проблема и појмова, као и упознавање са њиховом применом у теорији уметности и разумевању уметничких врста уопште. Разумевање проблема уметности у контексту односа између естетике и традиционалне метафизике. Осветљавање односа између уметности, религије, морала и сазнања. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.fil.bg.ac.rs/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/studijski-program/%d1%83%d0%b2%d0%be%d0%b4-%d1%83-%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%b5%d1%82%d0%b8%d0%ba%d1%83-1-2-%d0%b1%d0%be%d0%bb%d0%be%d1%9a%d0%b0-2015/ | |||
Линк ка предавањима | http://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/raspored-predavanja/ | |||
Садржај теоријске наставе | Студенти ће се, излагањем естетичких перспектива Хегела, Шопенхауера, Ничеа, Хартмана, Хајдегера и Бодријара, упознати са основним појмовима и проблемима естетике, те питањима рецепције, стварања и структуре уметничких дела, смисла уметности, као и питањима укуса, (уметничке) критике, система уметности, те естетичких категорија. Издваја се питање односа естетике и традиционалне метафизике, а онда и проблем заснивања естетике и њене (не)могућности. Увођењем естетике у питање, како њеним заснивањем тако и њеном деконструкцијом, актуелизује се значај чулног опажања (грч. aisthesis), а то ће значити и смисао односа између чулности, коначности, истине, уметности и филозофирања. У овом се контексту настоје створити услови и за разумевање односа између уметности, морала и сазнања. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, консултације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |